Čestitke prejemniku tehničnega oskarja Jerneju Barbiču

Datum objave: 06.05.2025

V AIPA čestitamo profesorju dr. Jerneju Barbiču in njegovi ekipi, ki je osvojila oskarja za znanstvene in tehnične dosežke na področju filma. Ameriška filmska akademija je namreč pred dnevi podelila 14 oskarjev za znanstvene in tehnične dosežke na področju filma, med 37 dobitniki pa je tudi Barbič, ki živi in dela v Los Angelesu ter je prvi Slovenec, ki je prejel oskarja za znanstvene in tehnične dosežke na področju filma. Ta dosežek mu pomeni ogromno, saj je že od mladih nog sanjal o tem, da bi s svojim delom pustil sled v svetu.

Ziva VFX je programsko orodje za ustvarjanje tridimenzionalnih likov

Dr. Jernej Barbič je z ekipo v podjetju Živa Dynamics, ki ga je ustanovil pred desetimi leti, oblikoval in razvil programsko opremo Ziva VFX, ki je profesionalno programsko orodje za ustvarjanje tridimenzionalnih likov - ljudi, živali in fantazijskih bitij v filmski industriji. Uporabljena je bila v več kot 60 svetovno znanih filmih, kot so Garfield (2024), Godzilla in Kong: Novi imperij (2024), Aquaman in izgubljeno kraljestvo (2023), Venom 2 (2021), Stotnica Marvel (2019), Belline pasje dogodivščine (2019), Jumanji: Naslednja stopnja (2019) in Megalodon: Predator iz globin (2018).

Ime programske opreme iz slovenskega imena Živa

Ime programske opreme izvira iz slovenskega ženskega imena Živa. Izbrano je bilo zato, ker prinaša jezikovno raznolikost in svežino v svet, kjer prevladujejo angleška imena. Programsko opremo je uporabilo že več kot 500 podjetij in preko 5000 ustvarjalcev po vsem svetu, je za slovenske medije pred dnevi sporočil dr. Barbič, ki je tudi profesor na USC (University of Southern California).

Tehnične oskarje podeljujejo od leta 1931

Tehnične oskarje ameriška filmska akademija podeljuje od leta 1931. Do leta 1972 so jih podeljevali skupaj z drugimi oskarji na osrednji prireditvi, nato pa so jih zaradi dolžine televizijskega prenosa prestavili na ločeno podelitev.

AIPA se pridružuje številnim čestitkam

"AIPA čestita dr. Barbiču za prejem prestižne znanstveno-tehnične nagrade ameriške filmske akademije. Njegov izjemen prispevek k razvoju tehnologij, ki omogočajo realistično upodabljanje različnih digitalnih likov v filmih, je pomemben mejnik tako za svetovno kot tudi slovensko ustvarjalno skupnost," je poudaril direktor AIPA Gregor Štibernik.

Kot je dejal, nas dosežki, kot je Barbičev, pa tudi drugih slovenskih ustvarjalcev, vedno znova spomnijo, da ima Slovenija na širšem filmskem področju, kamor sodijo tudi nove tehnologije, izjemen potencial, ki ga prepoznava in ceni tudi globalna filmska industrija. Delo ustvarjalcev tako neposredno podpira razvoj in zaščito avtorskih pravic ter krepi pomen ustvarjalnosti v hitro se razvijajoči digitalni dobi. ”V AIPA verjamemo, da takšne zgodbe navdihujejo in povezujejo vse deležnike v industriji, kar je tudi poslanstvo AIPA”, je poudaril Štibernik.

Povzeto po: STA

Foto: STA / Osebni arhiv Jernej Barbič
[ {image : "/media/uploads/animation/5nNIF95NJEvL.jpg", title : "Ne pozabi dihati;Režija: Martin Turk;Bela film (2019)" }, {image : "/media/uploads/animation/srBBcMxyri.jpg", title : "Žica;Režija: Tiha Gudac;OFF World/URGH! (2021)" }, {image : "/media/uploads/animation/CDIYMZmwKn.jpg", title : "Orkester;Režija: Matevž Luzar;Gustav Film (2021)" }, {image : "/media/uploads/animation/2HMTZwXpJHqd.jpg", title : "Spacapufi;Režija: Jaka Ivanc;Strup produkcija (2021)" }, {image : "/media/uploads/animation/IcCMwWabbDDF9.jpg", title : "A ti mene vidiš?;Režija: Jan Cvitkovič;Zavod Solsticij (2022)" }, {image : "/media/uploads/animation/D6Da8_YOtQmFP.jpg", title : "Inventura;Režija: Darko Sinko;December (2021)" }, {image : "/media/uploads/animation/z_QO4GQn5F.jpg", title : "Legenda o zlatorogu;Režija: Lea Vučko;Octopics (2022)" }, {image : "/media/uploads/animation/Dkl6TTjNIMYJb.jpg", title : "Iskre v času;Režija: Jurij Gruden;Senca Studio (2021)" }, {image : "/media/uploads/animation/1oIrrLJYgJSckX.jpg", title : "Zastoj;Režija: Vinko Möderndorfer;Forum Ljubljana (2021)" }, {image : "/media/uploads/animation/7RMyTbu7gjT.jpg", title : "Beli bojevnik v črni obleki;Režija: Maja Weiss;Bela film (2021)" }, {image : "/media/uploads/animation/MLr5935I2Cwh.jpg", title : "Prasica, slabšaln izraz za žensko;Režija: Tijana Zinajić;December (2021)" }, {image : "/media/uploads/animation/uxJrm9pWck.jpg", title : "Verschwinden / Izginjanje;Režija: Andrina Mračnikar;Vertigo (2022)" }, {image : "/media/uploads/animation/72nTb3FJr3G7C.jpg", title : "Polsestra;Režija: Damjan Kozole;Vertigo (2019)" }, {image : "/media/uploads/animation/RSlwCIYpgC.jpg", title : "Jezdeca;Režija: Dominik Mencej;Staragara (2022)" }, {image : "/media/uploads/animation/qW_vixhBTuLKJ.jpg", title : "Nekoč so bili ljudje (2021);Režija: Goran Vojnović;Arsmedia (2021)" }, {image : "/media/uploads/animation/s22spefONAhEjuW.jpg", title : "Kapa;Režija: Slobodan Maksimović;Senca Studio (2022)" }, {image : "/media/uploads/animation/2byxsgm50sn5oV0.jpg", title : "Tako se je končalo poletje;Režija: Matjaž Ivanišin;Staragara (2022)" }, {image : "/media/uploads/animation/kKPlQ2lSPX.jpg", title : "Vesolje med nami;Režija: Rahela Jagrič Pirc;Arsmedia (2021)" }, {image : "/media/uploads/animation/xpqzvvLR9Oku.jpg", title : "Zgodovina ljubezni;Režija: Sonja Prosenc;Monoo (2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/aF3ZJBnTLCEq5XH.jpg", title : "Septembrska klasa;Režija: Igor Šterk;A.A.C. Productions (2022)" }, {image : "/media/uploads/animation/k1adCnn3PHaO.jpg", title : "Jaz sem Frenk;Režija: Metod Pevec;Vertigo (2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/8RlFNuWJflATX.jpg", title : "LGBT_SLO_1984;Režija: Boris Petkovič;Zavod Kineki (2022)" }, {image : "/media/uploads/animation/HW2NqBQGAZfRi.jpg", title : "Odpuščanje;Režija: Marija Zidar;Vertigo (2021)" }, ]