Slovenci v Cannesu

Datum objave: 28.06.2021

Občinstvu na filmskem festivalu v Cannesu, ki bo potekal med 7. in 17. julijem, se bosta med drugim predstavila filma Morena, celovečerni prvenec hrvaške režiserke Antonete Alamat Kusijanović, in celovečerni film Telesce (Piccolo Corpo), ki je prvenec italijanske režiserke Laure Samana. Pri obeh filmih sodelujejo tudi Slovenci, in sicer sta pri Moreni koproducenta Jožko Rutar (SPOK Films) in Miha Černec (Staragara), pri filmu Telesce pa je kot koproducent filma podpisan Danijel Hočevar (Vertigo), kot direktor fotografije pa Mitja Ličen, so sporočili iz Slovenskega filmskega centra.

Film Morena, ki je hrvaško-brazilsko-slovenska koprodukcija, bo prikazan v programu 15 dni režiserjev. Omenjena sekcija (Quinzaine des realisateurs) poteka vzporedno s filmskim festivalom. V sklopu sekcije so na programu kratkometražni, igrani in dokumentarni filmi z vseh koncev sveta. Sekcija že od prve edicije leta 1969 svetovnemu občinstvu predstavlja nova režiserska imena ter izpostavlja avtorje z edinstvenimi avtorskimi poetikami. V preteklosti je sekcija predstavila zgodnja dela danes zelo uspešnih režiserjev, kot so Werner Herzog, Jim Jarmusch, Martin Scorsese in Ken Loach.

Film Telesce si bo moč ogledati v okviru Tedna kritike, kjer si bo občinstvo lahko ogledalo 13 celovečernih filmov, od tega sedem v tekmovalnem programu (tudi Telesce) in šest na posebnih projekcijah, ki so bili izbrani med 1000 filmi.

Morena je družinska psihološka drama, ki se odvije v štirih dneh na enem od hrvaških otokov in tematsko nadaljuje večkrat nagrajeni kratki film V modrino (2017) iste avtorice, ki je bil prav tako slovenska koprodukcija. Celovečerni prvenec je bil posnet na Hvaru, na Kornatih in na Koločepu.

V glavnih vlogah nastopajo Gracija Filipović, Leon Lučev, Danica Ćurčić in Cliff Curtis, v manjših vlogah pa se pojavita tudi Zoran Predin in Lovro Zafred. V ekipi filma so med drugim še slovenski sodelavci Julij Zornik (oblikovalec zvoka), Mitja Ličen (direktor fotografije druge ekipe) in Emil Svetlik (kolorist). Celotna postprodukcija je potekala v ljubljanskem filmskem studio Viba Film ter podjetjih Teleking in Studio 001.

Telesce pa govori o mladi ženski Agati, ki živi v Italiji leta 1900. Agata rodi mrtvorojenega otroka, ki je zato obsojen na večno bivanje v limbu, t.i. predpeklu. Agata sliši za kraj v gorah, kjer lahko dojenčke samo za en dih oživijo, jih krstijo ter tako rešijo njihove duše. Odpravi se na potovanje s hčerinim trupelcem, skritim v škatli, in spozna Risa (Lince), osamljenega fanta, ki ji ponudi pomoč. Odpravita se na pustolovščino, ki bo obema omogočila, da se približata čudežu, ki se zdi povsem nemogoč.

Film je italijansko-slovensko-francoska koprodukcija, pri kateri - kot omenjeno - sodeluje tudi Ličen, ki je za svoje predhodno delo prejel že vrsto nagrad, med njimi kar tri vesne, in sicer za celovečerna filma Zgodovina ljubezni (2018) in Drevo (2014) režiserke Sonje Prosenc ter za kratki film Raj (2019), ki ga je s Sonjo Prosenc tudi sorežiral.

Tudi sicer so pri realizaciji filma sodelovali številni slovenski filmski ustvarjalci, med drugim 14-članska slovenska tehnična ekipa, v Sloveniji pa je bil v fazi razvoja projekta opravljen tudi del tehnične postprodukcije slike in predprodukcije, ter del postprodukcije zvoka. Slovenski koproducent filma je - kot omenjeno - Hočevar, njegova asistentka je bila Zala Opara, direktor filma pa Matija Kozamernik.

Film Telesce je bil ustvarjen s finančno podporo SFC, leta 2018 pa je v fazi razvoja prejel produkcijsko nagrado na Torino Film Labu in nagrado na koprodukcijskem srečanju When East Meets West.

[ {image : "/media/uploads/animation/lNRjvXseqn9.jpg", title : "Dolga pot do prvih korakov;Režija: Ratko Stojiljković, Julija Minet, Jasmina Mustafić;Luksuz produkcija (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/3VPO24tM69.jpg", title : "Princ Ki-Ki-Do;Režija: Grega Mastnak;Ozor (2017/2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/k1adCnn3PHaO.jpg", title : "Jaz sem Frenk;Režija: Metod Pevec;Vertigo (2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/QSwdOCpP26O5M.jpg", title : "Posledice;Režija: Darko Štante;Temporama (2018), foto: Luka Škulj" }, {image : "/media/uploads/animation/ClFwlyp2_X8BT.jpg", title : "Šivi;Režija: Miroslav Terzić;West End production, Nora production (2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/xpqzvvLR9Oku.jpg", title : "Zgodovina ljubezni;Režija: Sonja Prosenc;Monoo (2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/LaYA6MG3Moxhrde.jpg", title : "Čevljarna;Režija: Anton Martin Emeršič;AGRFT UL (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/me6x5cFoHl.jpg", title : "Catican;Režija: Asja Trost, Mery Gobec, Ines Sampaio;School of Arts UNG, Famul Stuart (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/mzuNjzlyJ6.jpg", title : "Vlado;Režija: Miran Zupanič;Arsmedia (2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/lV8yrgVaBex0.jpg", title : "Tunel;Režija: Gregor Andolšek;Strup produkcija (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/qFWb85WW3vPTHKI.jpg", title : "Trahere;Režija: Juš Jeraj, Atila Urbančič;Trahere (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/A7OlNY6hDcP.jpg", title : "Leto opice;Režija: Vladimir Blaževski;Pank Film (MK), Strup produkcija, Kiselo dete, Infinity (2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/gnc_i8zVQReu3F_.jpg", title : "Celica;Režija: Dušan Kastelic;Bugbrain (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/TaK1OCHnen5M2M.jpg", title : "Fountain;Režija: Goran Vojnović;Arsmedia (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/_wleoayWl1EJGwt.jpg", title : "My way 50;Režija: Maja Weiss;Zavod Maja Weiss (2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/_mRlaD4MTZv6Qw.jpg", title : "Igram, sem;Režija: Miroslav Mandić;Filmostovje (2018), foto: Mitja Ličen" }, {image : "/media/uploads/animation/wV4_7rFNG0V6.jpg", title : "Zamejen;Režija: Leo Černic;AGRFT UL (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/tDdTBHI2uD0.jpg", title : "Tiho;Režija: Barbara Zemljič;Blade production (2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/yIfSXiAFJKJl.jpg", title : "Akcija D. B.;Režija: Dana Budisavljević;Hulahop, December (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/yT4uhIfOcg.jpg", title : "Nevidna roka Adama Smitha;Režija: Slobodan Maksimović;December (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/cZvJob5KP6Th.jpg", title : "Princ Ki-Ki-Do;Režija: Grega Mastnak;Ozor (2017/2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/v_MNXuthXF.jpg", title : "Odraščanje;Režija: Siniša Gačić, Dominik Mencej;Zuhr Film (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/rvlnsudohZIoFS.jpg", title : "Krvno maščevanje;Režija: Marija Zidar;Vertigo (2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/_XfB4ozZmA.jpg", title : "Koyaa;Režija: Kolja Saksida;ZVVIKS (2017/2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/TVxEjd4thiH.jpg", title : "To delo je v javni lasti;Režija: Amir Muratović;Cebram (2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/ESnUuse7jnZn.jpg", title : "Ne bom več luzerka;Režija: Urša Menart;Vertigo (2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/xyAo6iYQCcUQtRq.jpg", title : "Martin Krpan;Režija: Nejc Saje;Strup produkcija (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/sOcqHOpIKo7.jpg", title : "Bližnje srečanje;Režija: Filip Bihar, Samo Bihar, Antonella D'Amico, Miha Oven, Anja Zadnik;School of Arts UNG, Famul Stuart (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/fvo8pMXArjt.jpg", title : "Koyaa;Režija: Kolja Saksida;ZVVIKS (2017/2018)" }, ]