Nekaj novic iz ustvarjalnega sveta

Datum objave: 04.10.2021

INDUSTRIJA:

Cineuropa: Švicarski parlament je podprl vladni predlog, po katerem bodo morale streaming platforme domači filmski industriji nameniti štiri odstotke prihodkov, ki jih ustvarijo v Švici. Netflix, HBO, Amazon Prime,Disney+, TF1 in M6 naj bi tako v švicarski filmski sklad letno prispevali približno 18 milijonov frankov (16,6 milijona evrov). Prispevek je precej nižji, kot ga morajo plačati streaming platforme v nekaterih drugih državah v Evropi. V Franciji je npr. ta 25-odstoten, v Italiji pa 20-odstoten. Več o tem na tej povezavi.

KEA: KEA, evropski raziskovalni center, ki je specializiran za kulturno-kreativni sektor, je za podjetja iz avdiovizualnega sektorja in medijev pripravil interaktivni priročnik o možnostih dostopanja do skladov EU za sofinanciranje različnih projektov. Več o tem na tej povezavi. 

King's College London: Omenjena univerza je za posvetovalno telo znotraj britanskega parlamenta o kreativni raznolikosti (APPG Creative Diversity) pripravila poročilo, v katerem je pripravila predloge za podporo, spodbudo in večjo pravičnost znotraj britanskega kreativnega sektorja. Več o tem na tej povezavi. 

Cineuropa: O okrogli mizi o razvoju streaming platform v Španiji. Streaming platforme v zadnjem času ustvarjajo vse več vsebin za španske gledalce, ob tem pa ustvarjajo nove izzive za producente. Med ključnimi je ta, da platforme zadržijo praktično vse avtorske pravice, kar ni v skladu s špansko prakso na področju avtorskih pravic. Več o tem na tej povezavi. 

Screen Daily: Švedska vlada si prizadeva, da bi prvič v zgodovini uvedli državne spodbude za filmsko in TV produkcijo, in sicer v višini 25 odstotkov upravičene porabe. Švedska se bi s tem pridružuila svojim sosedam, kot so Islandija, Norveška in Finska, ki so že uvedle omenjene spodbude. Švedska filmska industrija naj bi s tega naslova v prvem letu dobila za približno 10 milijonov evrov spodubud. Več o tem na tej povezavi. 

Cineuropa: O okrogli mizi na temo Kako lahko nordijski filmi dosežejo mednarodne gledalce. Več o tem na tej povezavi. 

The Guardian: Skoraj 60 britanskih televizijskih programov bi lahko prenehalo delovati, če bo prišlo do privatizacije radiotelevizijske hiše Channel 4. Edinstven status omenjene medijske hiše, ki je bila ustanovljena leta 1982 kot alternativa BBC One, BBC Two in ITV, je izjemno pomemben za stotine neodvisnih televizijskih producentov po vsej državi. Channel 4, ki je v javni lasti, je namreč neprofitno usmerjena medijska hiša, med njenimi  ključnimi nalogami pa je podpora neodvisni televizijski produkciji. Več o tem na tej povezavi. 

EVROPSKE INSTITUCIJE:

Evropski parlament: V Evropskem parlamentu v Strasbourgu je od 17. do 19. septembra potekal prvi evropski državljanski forum, na katerem so udeleženci iz 27 članic razpravljali o različnih temah za prihodnjo usmeritev Evrope. Na forumu so med drugim govorili o krepitvi gospodarstva, o socialni pravičnosti, delovnih mestih, izobraževanju, mladih in kulturi. Državljanski forumi so osrednja točka konference o prihodnosti Evrope. Do januarja prihodnje leto bodo potekali še trije, na njih pa bo skupno 800 državljanov iz različnih delov EU oblikovalo priporočila za prihodnjo usmeritev Evrope. Več o tem na tej povezavi. 

WIPO: Svetovna organizacija za intelektualno lastnino (WIPO) je izdala priročnik dobre prakse za kolektivne organizacije. V njem je moč najti številne primere dobre prakse s področja zakonodaje, predpisov in kodeksov ravnanja na področju kolektivnega upravljanja z vsega sveta. Več o tem na tej povezavi.

PRIHAJAJOČI DOGODKI:

Slovensko predsedstvo EU pripravlja mednarodno konferenco na temo Širša dostopnost in konkurenčnost evropskih avdiovizualnih in medijskih vsebin v povezavi z medijsko pluralnostjo in pravico do svobode govora ter s poudarkom na kulturni in jezikovni raznolikosti. Dogodek bo 12. in 13. oktobra v ljubljanskem Cankarjevem domu. Več o tem na tej povezavi.

Eventbrite: Stockholmski IFIM (Institute for Intellectual Property and Market Law) in Univerza v Oxfordu pripravljata spletni posvet o avtorskih pravicah v EU in vlogi direktive o avtorskih pravicah na enotnem digitalnem trgu pri teh pravicah. Posvet, na katerem bo sodeloval tudi slovenski sodnik v Sodišču EU Marko Ilešič, bo 18. oktobra, in sicer med 15. in 17.30. Več o tem na tej povezavi.

[ {image : "/media/uploads/animation/wV4_7rFNG0V6.jpg", title : "Zamejen;Režija: Leo Černic;AGRFT UL (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/cZvJob5KP6Th.jpg", title : "Princ Ki-Ki-Do;Režija: Grega Mastnak;Ozor (2017/2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/gnc_i8zVQReu3F_.jpg", title : "Celica;Režija: Dušan Kastelic;Bugbrain (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/TVxEjd4thiH.jpg", title : "To delo je v javni lasti;Režija: Amir Muratović;Cebram (2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/sOcqHOpIKo7.jpg", title : "Bližnje srečanje;Režija: Filip Bihar, Samo Bihar, Antonella D'Amico, Miha Oven, Anja Zadnik;School of Arts UNG, Famul Stuart (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/fvo8pMXArjt.jpg", title : "Koyaa;Režija: Kolja Saksida;ZVVIKS (2017/2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/k1adCnn3PHaO.jpg", title : "Jaz sem Frenk;Režija: Metod Pevec;Vertigo (2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/3VPO24tM69.jpg", title : "Princ Ki-Ki-Do;Režija: Grega Mastnak;Ozor (2017/2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/LaYA6MG3Moxhrde.jpg", title : "Čevljarna;Režija: Anton Martin Emeršič;AGRFT UL (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/_wleoayWl1EJGwt.jpg", title : "My way 50;Režija: Maja Weiss;Zavod Maja Weiss (2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/_XfB4ozZmA.jpg", title : "Koyaa;Režija: Kolja Saksida;ZVVIKS (2017/2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/ESnUuse7jnZn.jpg", title : "Ne bom več luzerka;Režija: Urša Menart;Vertigo (2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/_mRlaD4MTZv6Qw.jpg", title : "Igram, sem;Režija: Miroslav Mandić;Filmostovje (2018), foto: Mitja Ličen" }, {image : "/media/uploads/animation/lV8yrgVaBex0.jpg", title : "Tunel;Režija: Gregor Andolšek;Strup produkcija (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/QSwdOCpP26O5M.jpg", title : "Posledice;Režija: Darko Štante;Temporama (2018), foto: Luka Škulj" }, {image : "/media/uploads/animation/A7OlNY6hDcP.jpg", title : "Leto opice;Režija: Vladimir Blaževski;Pank Film (MK), Strup produkcija, Kiselo dete, Infinity (2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/mzuNjzlyJ6.jpg", title : "Vlado;Režija: Miran Zupanič;Arsmedia (2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/lNRjvXseqn9.jpg", title : "Dolga pot do prvih korakov;Režija: Ratko Stojiljković, Julija Minet, Jasmina Mustafić;Luksuz produkcija (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/tDdTBHI2uD0.jpg", title : "Tiho;Režija: Barbara Zemljič;Blade production (2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/TaK1OCHnen5M2M.jpg", title : "Fountain;Režija: Goran Vojnović;Arsmedia (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/rvlnsudohZIoFS.jpg", title : "Krvno maščevanje;Režija: Marija Zidar;Vertigo (2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/yIfSXiAFJKJl.jpg", title : "Akcija D. B.;Režija: Dana Budisavljević;Hulahop, December (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/xpqzvvLR9Oku.jpg", title : "Zgodovina ljubezni;Režija: Sonja Prosenc;Monoo (2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/xyAo6iYQCcUQtRq.jpg", title : "Martin Krpan;Režija: Nejc Saje;Strup produkcija (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/me6x5cFoHl.jpg", title : "Catican;Režija: Asja Trost, Mery Gobec, Ines Sampaio;School of Arts UNG, Famul Stuart (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/v_MNXuthXF.jpg", title : "Odraščanje;Režija: Siniša Gačić, Dominik Mencej;Zuhr Film (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/ClFwlyp2_X8BT.jpg", title : "Šivi;Režija: Miroslav Terzić;West End production, Nora production (2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/yT4uhIfOcg.jpg", title : "Nevidna roka Adama Smitha;Režija: Slobodan Maksimović;December (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/qFWb85WW3vPTHKI.jpg", title : "Trahere;Režija: Juš Jeraj, Atila Urbančič;Trahere (2017)" }, ]