Tudi AGICOA in CEPI izražata vso podporo AIPA

Datum objave: 07.11.2022

Potem ko sta SAA in AEPO-ARTIS pred dnevi v odprtem pismu slovenskim odločevalcem izrekli priznanje za odlično implementacijo direktive o avtorski in sorodnih pravicah na enotnem digitalnem trgu in jih pozvali, da AIPA čim prej dobi dovoljenje za zbiranje nadomestil, ki jih predvideva nova zakonodaja (več o tem na tej povezavi), so se za podoben korak odločili tudi v Mednarodni organizaciji filmskih producentov AGICOA in v Evropski koordinaciji neodvisnih producentov CEPI.

AGICOA je v pismu gospodarskemu ministru Matjažu Hanu in državnem sekretarju na omenjenem ministrstvu Dejanu Židanu poudarila pomen novih pravic, ki jih prinaša nova slovenska zakonodaja. “S sprejetjem celovitega pravnega okvira za praktično vse pravice predvajanja je Slovenija sprejela tehnološko nevtralen pristop, ki avdiovizualnim producentom zagotavlja nadomestilo. Gre za skupino ustvarjalcev, ki s svojim delom veliko prispevajo k evropski kulturi in kreativnosti, zato je sprejeta zakonodaja edina pravilna odločitev. Poleg tega nova zakonodaja med drugim tudi povečuje pravno varnost operaterjev spletnih platform. Da pa bi zakonodaja dosegla svoj namen, pa je pomembno, da kolektivna organizacija AIPA dobi dovoljenje na področju retransmisije,” poudarjajo v združenju AGICOA.

“AIPA in AGICOA uspešno sodelujeta že od leta 2016, v tem času pa smo se prepričali, da je AIPA sposobna uveljavljati pravice producentov. Zato podpiramo napore AIPA, da dobi razširjeno dovoljenje, s katerim bo ščitila tudi nove pravice producentov,” so zapisali v AGICOA.

Prizadevanje AIPA, da dobi dovoljenje za uveljavljanje novih pravic producentov podpirajo tudi v CEPI, ki združuje več kot 2.600 producentskih hiš iz 28 evropskih držav. “CEPI čestita Sloveniji za odlično zakonodajo, saj ta med drugim širi pravice producentov. Skupaj z našima članicama, Društvom slovenskih producentov (DSP) in Društvom slovenskih avdiovizualnih producentov (DAVP), verjamemo, da bo razširitev pravic producentom prinesla pravično nadomestilo, pa tudi priznanje njihovih investicij v ustvarjena dela. Nove pravice bodo tudi prispevale k finančni stabilnosti producentov in jim omogočila ustvarjanje novih del, kar pomeni krepitev slovenske kreativne industrije,”  so v pismu direktorici Urada za intelektualno lastnino Karin Žvokelj zapisali v CEPI.

Noveli zakona o avtorski in sorodnih pravicah in zakona o kolektivnem upravljanju avtorske in sorodnih pravic predvidevata, da se nove pravice uveljavljajo kolektivno. Zato tudi v CEPI predlagajo, da te pravice uveljavlja AIPA. Ta že ima vzpostavljeno infrastrukturo za začetek uveljavljanja novih pravic, poleg tega pa ima tudi dostop do vseh potrebnih podatkov zaradi svoje trenutne vloge. “AIPA je od začetka svojega delovanja, v letu 2010, transparentno in zanesljivo uveljavljala pravice tudi za več kot 130 domačih produkcijskih hiš, tudi članic DSP in DAVP, ter številnih tujih. Vse to ob popolnem spoštovanju evropske in slovenske zakonodaje,” izpostavljajo v CEPI.

Upravljanje z novimi pravicami bi moralo biti v Sloveniji, tako kot v večini držav članic EU, zaupano obstoječim kolektivnim organizacijam. To je pomembno, ker se s tem zagotavlja hitra uveljavitev zakonodaje in nadaljevanje upravljanja obstoječih pravic producentov.

S tem korakom bi tudi preprečili podvojitev obstoječih struktur, poudarjajo v AGICOA in CEPI. Ob tem izpostavljajo, da AIPA že več kot 12 let uspešno ščiti pravice avdiovizualnih ustvarjalcev. Poleg tega pa je dejavno vpeta v mednarodni sistem kolektivnih organizacij, pa tudi v različne krovne organizacije – tudi v AGICOA Alliance, v večini njih pa je tudi članica organov upravljanja.

Zato slovenske odločevalce pozivajo, da AIPA v najkrajšem možnem času dobi dovoljenja za upravljanje z novimi pravicami in tudi v praksi začne uveljavljati odličen zakon, ki ga je Slovenija sprejela pred tedni.

[ {image : "/media/uploads/animation/Dkl6TTjNIMYJb.jpg", title : "Iskre v času;Režija: Jurij Gruden;Senca Studio (2021)" }, {image : "/media/uploads/animation/HW2NqBQGAZfRi.jpg", title : "Odpuščanje;Režija: Marija Zidar;Vertigo (2021)" }, {image : "/media/uploads/animation/2byxsgm50sn5oV0.jpg", title : "Tako se je končalo poletje;Režija: Matjaž Ivanišin;Staragara (2022)" }, {image : "/media/uploads/animation/1oIrrLJYgJSckX.jpg", title : "Zastoj;Režija: Vinko Moderndörfer;Forum Ljubljana (2021)" }, {image : "/media/uploads/animation/RSlwCIYpgC.jpg", title : "Jezdeca;Režija: Dominik Mencej;Staragara (2022)" }, {image : "/media/uploads/animation/k1adCnn3PHaO.jpg", title : "Jaz sem Frenk;Režija: Metod Pevec;Vertigo (2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/xpqzvvLR9Oku.jpg", title : "Zgodovina ljubezni;Režija: Sonja Prosenc;Monoo (2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/D6Da8_YOtQmFP.jpg", title : "Inventura;Režija: Darko Sinko;December (2021)" }, {image : "/media/uploads/animation/srBBcMxyri.jpg", title : "Žica;Režija: Tiha Gudac;OFF World/URGH! (2021)" }, {image : "/media/uploads/animation/kKPlQ2lSPX.jpg", title : "Vesolje med nami;Režija: Rahela Jagrič Pirc;Arsmedia (2021)" }, {image : "/media/uploads/animation/5nNIF95NJEvL.jpg", title : "Ne pozabi dihati;Režija: Martin Turk;Bela film (2019)" }, {image : "/media/uploads/animation/uxJrm9pWck.jpg", title : "Verschwinden / Izginjanje;Režija: Andrina Mračnikar;Vertigo (2022)" }, {image : "/media/uploads/animation/CDIYMZmwKn.jpg", title : "Orkester;Režija: Matevž Luzar;Gustav Film (2021)" }, {image : "/media/uploads/animation/aF3ZJBnTLCEq5XH.jpg", title : "Septembrska klasa;Režija: Igor Šterk;A.A.C. Productions (2022)" }, {image : "/media/uploads/animation/z_QO4GQn5F.jpg", title : "Legenda o zlatorogu;Režija: Lea Vučko;Octopics (2022)" }, {image : "/media/uploads/animation/7RMyTbu7gjT.jpg", title : "Beli bojevnik v črni obleki;Režija: Maja Weiss;Bela film (2021)" }, {image : "/media/uploads/animation/MLr5935I2Cwh.jpg", title : "Prasica, slabšaln izraz za žensko;Režija: Tijana Zinajić;December (2021)" }, {image : "/media/uploads/animation/s22spefONAhEjuW.jpg", title : "Kapa;Režija: Slobodan Maksimović;Senca Studio (2022)" }, {image : "/media/uploads/animation/8RlFNuWJflATX.jpg", title : "LGBT_SLO_1984;Režija: Boris Petkovič;Zavod Kineki (2022)" }, {image : "/media/uploads/animation/qW_vixhBTuLKJ.jpg", title : "Nekoč so bili ljudje (2021);Režija: Goran Vojnović;Arsmedia (2021)" }, {image : "/media/uploads/animation/IcCMwWabbDDF9.jpg", title : "A ti mene vidiš?;Režija: Jan Cvitkovič;Zavod Solsticij (2022)" }, {image : "/media/uploads/animation/72nTb3FJr3G7C.jpg", title : "Polsestra;Režija: Damjan Kozole;Vertigo (2019)" }, {image : "/media/uploads/animation/2HMTZwXpJHqd.jpg", title : "Spacapufi;Režija: Jaka Ivanc;Strup produkcija (2021)" }, ]