Nekaj novic iz ustvarjalnega sveta

Datum objave: 20.01.2023

EVROPSKE  INSTITUCIJE

Evropska komisija: Komisija je objavila pobudo za boj proti spletnemu piratstvu vsebin, ki se oddajajo v živo. Komisija želi s to pobudo ponuditi nabor orodij za boj proti nezakonitemu prenašanju dogodkov v živo, zlasti športnih. Komisija bo na podlagi ustreznih zakonodajnih instrumentov EU države članice in podjetja spodbujala k učinkovitejši uporabi pravnih orodij EU za učinkovitejši boj proti nezakonitemu spletnemu prenosu vsebin. Več o tem na tej povezavi.

INDUSTRIJA:

AIPA: Novica o tem, kaj imata skupnega ZKUASP in spletno piratstvo? Več o tem na tej povezavi.

Advanced Television: Britanski urad z intelektualno lastnino in policija sta januarja več kot 1000 osebam poslala sporočilo, v katerih jih pozivajo, da prenehajo z nalaganjem piratskih vsebin, uporabnike teh vsebin pa so v akciji seznanili s pravnimi posledicami uporabe. Več o tem na tej povezavi.

Advanced Television: Parlament Walesa zahteva zaslišanje predstavnikov Netflixa, saj je ta v omenjeni državi, ki je del Velike Britanije, v zadnjem času producirala številna dela. Parlamentarce zanima predvsem to, zakaj v omenjenih delih ni bila uporabljena valižanščina. Netflix po njihovem mnenju, kljub snemanju na njihovem ozemlju, ni promoviral nacionalnega jezika. Več o tem na tej povezavi

Advanced Television: Netflixova nova storitev "Basic with Ads", ki ponuja ogled vsebin brez naročnine, vendar z obveznostjo gledanja oglasov, je konec lanskega leta v Franciji imela že 1,4 milijona naročnikov. Trije od petih naročnikov so nove stranke, ugotavljata analitski hiši NPA Conseil in Harris Interactive. Več o tem na tej povezavi

Cineuropa: Italijani se po pandemiji vračajo v kinematografe. Prodaja vstopnic se je lani v Italiji v primerjavi z letom poprej zvišala za skoraj 80 odstotkov na 44,5 milijona, prihodki pa so se zvišali za 81 odstotkov na 306,62 milijona evrov. Kljub dobrim lanskim rezultatom pa so prihodki in število prodanih vstopnic še vedno za približno 50 odstotkov nižji od predkoronskega obdobja. Več o tem na tej povezavi

Cineuropa: Francoske filme si je lani v kinematografih v tujini po začasnih podatkih ogledalo 27 milijonov gledalcev. S prodajo vstopnic so ti filmi v tujini zaslužili 167,4 milijona evrov, kar je 52 odstotkov več kot v letu 2021, a še vedno za tretjino manj kot v predkoronskih časih. Začasni podatki tudi kažejo, da so francoske kinodvorane lani gostile skoraj 152 milijonov obiskovalcev, kar je 60 odstotkov več kot predlani, vendar še vedno 27 odstotkov manj kot pred pandemijo covid-19. Več o tem na tej povezavi

Cullen International: Komentar o globalnih trendih na področju socialnih omrežij. Več o tem na tej povezavi

Digital TV Europe: Platforma YouTube se pripravlja, da bo lansirala novo storitev, ki temelji na brezplačnih televizijskih kanalih, podprtih z oglasi. S tem naj bi se povečala konkurenčnost na tem t.i. FAST trgu. Več o tem na tej povezavi

Digital TV Europe: Raziskava analitske hiše Mediavision je pokazala, da kar tri milijone gospodinjstev v Skandinaviji za gledanje naročniškega videa na zahtevo uporablja tujo naročnino oz. se prijavlja s tujimi podatki. Največji delež tega odpade na ogled vsebin Netflixa. Tega s tujimi naročniškimi podatki gleda kar milijon gospodinjstev. Več o tem na tej povezavi

Evropski avdiovizualni observatorij: Komentar o evropskem načrtu za varovanje medijske svobode v EU. Več o tem na tej povezavi.

Euroactiv: Medinstitucionalna pogajanja med evropskimi institucijami glede zakonodaje o umetni inteligenci se bodo začela letos, Evropska komisija in Evropski parlament pa sta še vedno na nasprotnih bregovih glede regulacije umetne inteligence. Stališču Evropskega parlamenta se vse bolj približuje Nemčija, ki želi to področje, tako kot parlament, celostno urediti. Več o tem na tej povezavi

Euroactiv: Evropska komisija bo predlagala, da stroške razvoja digitalne infrastrukture, poleg spletnih platform,  nosijo tudi t.i virtualni svetovi (metaverse). Več o tem na tej povezavi

Euroactiv: Švedsko predsedstvo EU je državam članicam poslalo predlog, v katerem jih zaprosilo za navodila glede nekaterih najbolj spornih točk novega zakona o podatkih, in sicer na področju izvzetja malih in srednjih podjetij iz nove zakonodaje, izmenjavo podatkov B2G in poslovnih skrivnosti. Več o tem na tej povezavi

Euroactiv: Neodvisna ruska televizija Dež (TV Rain) je od nizozemskih regulatorjev dobila evropsko licenco za oddajanje. Omenjena televizijska hiša se je iz Rusije najprej preselila v Latvijo, kjer pa so ji nato preklicali dovoljenje, saj latvijska vlada ni bila zadovoljna z njenim poročanjem. Zato se je zdaj preselila v Amsterdam. Več o tem na tej povezavi.

Euroactiv: Podpredsednica Evropske komisije in evropska komisarka za vrednote in preglednost Vera Jourova, evropska komisarka za konkurenco Margrethe Vestager in evropska komisarka za notranje zadeve Ylva Johansson so se sestale z glavnim izvršnim direktorjem TikToka Shou Zi Chewom, s katerim so govorili o varnosti podatkov, dezinformacijah in digitalni ureditvi EU. Več o tem na tej povezavi.

Advanced Television: Netflix bo z letom 2024 v živo prenašal podelitev nagrad ameriške zveze igralcev SAG-AFRA. Več o tem na tej povezavi.

Advanced Television: Generacija Z ima povsem drugačne navade na področju gledanja TV in uporabe spletnih platform kot je to primer pri drugih generacijah, ugotavlja raziskovalna hiša Hub Entertainment. Generacija Z veliko raje gleda vsebine na drugih medijih (telefoni, tablice, računalniki) kot na TV sprejemnikih. Več o tem na tej povezavi

ScreenDaily: Številni ruski filmski distributerji so sodelovali na francoskem srečanju distributerjev Rendez-Vous v Parizu. To je dober pokazatelj, da se francosko-rusko sodelovanje na področju filma nadaljuje, kljub neuradnemu bojkotu države, odkar je Rusija napadla Ukrajino februarja 2022. Rusija je lani ostala tretji največji trg za francoski film, saj si je francoske filme v ruskih kinematografih ogledalo 2,6 milijona gledalcev, kar je 83 odstotkov več kot leta 2021, čeprav še vedno 14,2 odstotka manj kot pred pandemijo in pred invazijo Rusije na Ukrajino februarja 2022. Več o tem na tej povezavi

PRAVNE ZADEVE

Kluwer Copyright Blog: Komentar o implementacije direktive o avtorski in sorodnih pravicah na enotnem digitalnem trgu v Nemčiji. Nemčija je omenjeno direktivo implementirala lani. Več o tem na tej povezavi.

Kluwer Copyright Blog: Komentar o dogajanju, povezanim z avtorsko zakonodajo v Evropi, v zadnjem četrtletju leta 2022. Več o tem na tej povezavi.

Kluwer Copyright Blog: Komentar o tem, če je avtorska zakonodaja lahko tudi sredstvo za uvajanje cenzure. Več o tem na tej povezavi.

PRIHAJAJOČI DOGODKI

Švedsko predsedstvo EU vabi na konferenco na temo Umetniška svoboda in kulturno-kreativni sektor v EU. Konferenco bo 16. in 17. februarja v švedskem mestu Umeå. Predvidoma bo možen ogled tudi prek spleta. Več o tem na tej povezavi.

[ {image : "/media/uploads/animation/srBBcMxyri.jpg", title : "Žica;Režija: Tiha Gudac;OFF World/URGH! (2021)" }, {image : "/media/uploads/animation/xpqzvvLR9Oku.jpg", title : "Zgodovina ljubezni;Režija: Sonja Prosenc;Monoo (2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/aF3ZJBnTLCEq5XH.jpg", title : "Septembrska klasa;Režija: Igor Šterk;A.A.C. Productions (2022)" }, {image : "/media/uploads/animation/k1adCnn3PHaO.jpg", title : "Jaz sem Frenk;Režija: Metod Pevec;Vertigo (2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/2byxsgm50sn5oV0.jpg", title : "Tako se je končalo poletje;Režija: Matjaž Ivanišin;Staragara (2022)" }, {image : "/media/uploads/animation/5nNIF95NJEvL.jpg", title : "Ne pozabi dihati;Režija: Martin Turk;Bela film (2019)" }, {image : "/media/uploads/animation/z_QO4GQn5F.jpg", title : "Legenda o zlatorogu;Režija: Lea Vučko;Octopics (2022)" }, {image : "/media/uploads/animation/Dkl6TTjNIMYJb.jpg", title : "Iskre v času;Režija: Jurij Gruden;Senca Studio (2021)" }, {image : "/media/uploads/animation/IcCMwWabbDDF9.jpg", title : "A ti mene vidiš?;Režija: Jan Cvitkovič;Zavod Solsticij (2022)" }, {image : "/media/uploads/animation/2HMTZwXpJHqd.jpg", title : "Spacapufi;Režija: Jaka Ivanc;Strup produkcija (2021)" }, {image : "/media/uploads/animation/8RlFNuWJflATX.jpg", title : "LGBT_SLO_1984;Režija: Boris Petkovič;Zavod Kineki (2022)" }, {image : "/media/uploads/animation/MLr5935I2Cwh.jpg", title : "Prasica, slabšaln izraz za žensko;Režija: Tijana Zinajić;December (2021)" }, {image : "/media/uploads/animation/7RMyTbu7gjT.jpg", title : "Beli bojevnik v črni obleki;Režija: Maja Weiss;Bela film (2021)" }, {image : "/media/uploads/animation/72nTb3FJr3G7C.jpg", title : "Polsestra;Režija: Damjan Kozole;Vertigo (2019)" }, {image : "/media/uploads/animation/kKPlQ2lSPX.jpg", title : "Vesolje med nami;Režija: Rahela Jagrič Pirc;Arsmedia (2021)" }, {image : "/media/uploads/animation/HW2NqBQGAZfRi.jpg", title : "Odpuščanje;Režija: Marija Zidar;Vertigo (2021)" }, {image : "/media/uploads/animation/RSlwCIYpgC.jpg", title : "Jezdeca;Režija: Dominik Mencej;Staragara (2022)" }, {image : "/media/uploads/animation/CDIYMZmwKn.jpg", title : "Orkester;Režija: Matevž Luzar;Gustav Film (2021)" }, {image : "/media/uploads/animation/uxJrm9pWck.jpg", title : "Verschwinden / Izginjanje;Režija: Andrina Mračnikar;Vertigo (2022)" }, {image : "/media/uploads/animation/s22spefONAhEjuW.jpg", title : "Kapa;Režija: Slobodan Maksimović;Senca Studio (2022)" }, {image : "/media/uploads/animation/D6Da8_YOtQmFP.jpg", title : "Inventura;Režija: Darko Sinko;December (2021)" }, {image : "/media/uploads/animation/qW_vixhBTuLKJ.jpg", title : "Nekoč so bili ljudje (2021);Režija: Goran Vojnović;Arsmedia (2021)" }, {image : "/media/uploads/animation/1oIrrLJYgJSckX.jpg", title : "Zastoj;Režija: Vinko Moderndörfer;Forum Ljubljana (2021)" }, ]