Nekaj novic iz ustvarjalnega sveta

Datum objave: 05.04.2022

EVROPSKE IN MEDNARODNE INSTITUCIJE

CCFG: Pandemija covid-19 je pospešila razvoj enotnega digitalnega trga EU, kar morajo končno spoznati tudi odločevalci v vseh državah članicah in sprejeti zakonodajo, ki bo v koraku s tem razvojem. Avtorji in izvajalci nujno potrebujejo pravno varnost, tudi na spletu. Ta mora biti enaka tisti, ki jo imajo za "offline" uporabo njihovih del. Zato sta pred dnevi Evropski parlament in Skupina Evropskega parlamenta za prijateljstvo s kulturno-kreativnim sektorjem (CCFG) znova pozvala države članice, da razširijo dosedanje pravice do nadomestil do te mere, da bodo lahko odgovarjale na hiter razvoj tehnologij. Več na tej povezavi

Evropska komisija: Komisija je objavila študijo o priložnostih in izzivih na področju umetne inteligence v evropskem kulturno-kreativnem sektorju. Več na tej povezavi

Evropska komisija: Komisija je objavila tudi študijo o vplivu novih tehnologij na avtorsko zakonodajo. Gre predvsem za vpliv "blockchain" tehnologije in umetne inteligence. Več na tej povezavi

INDUSTRIJA

Cineuropa: Digitalne platforme praviloma ne delijo svojih podatkov o gledanosti, s čimer je del avdiovizualnega trga prikrajšan za temeljne dele informacij. Medtem ko si nekatere velike korporacije lahko privoščijo najem svetovalnih podjetij in podjetij za merjenje podatkov, so takšna poročila za neodvisne družbe predraga, kar vodi v neenakost v sektorju. Da bi to spremenili, je španska agencija za film pripravila posebno orodje Think Data: Bridgeging the Data Gap, s katerimi bo možno lažje dostopati do podatkov, ki ga potrebuje neodvisni avdiovizualni sektor. Več na tej povezavi

Euroactiv: Pogajalci počasi zaključujejo pogajanja o aktu o digitalnem trgu (DMA). Ta vzpostavlja enake pogoje poslovanja za vsa podjetja ter poštene in tekmovalne digitalne trge. DMA za velike platforme, ki omogočajo dostop podjetij do potrošnikov (t.i. vratarje), določa obveznosti in prepovedi, ki jih morajo spoštovati. To naj bi vsem podjetjem omogočalo poštene pogoje za konkurenco na digitalnih trgih, večjo izbiro za potrošnika, več možnosti za menjavo ponudnika in pravičnejše cene. Več na tej povezavi

Euroactiv: Evropska komisija želi z aktom o digitalnih storitvah (DSA) velike spletne platforme prisiliti, da plačujejo za svoj nadzor. Akt o digitalnih storitvah sicer prinaša reformo digitalnega prostora in uvaja celovit sklop novih pravil za vse digitalne storitve. Z novimi pravili na področju digitalnih storitev in posredniških platform želi EU bolje zaščititi potrošnike, pa tudi prispevati k varnejšemu spletnemu okolju in boju proti nezakonitim vsebinam na spletu. Več na tej povezavi

Digital TV Europe: Ponudniki plačljive televizije v zahodni Evropi bodo med letoma 2021 in 2027 izgubili sedem milijonov naročnikov, predvsem zaradi rasti tržnega deleža streaming platform, ugotavlja Digital TV Research. Več na tej povezavi

Advanced Television: Streaming platforme v Evropi beležijo strmo rast naročnikov. V zadnjem lanskem četrtletju se je število naročnikov v primerjavi z enakim obdobjem predlani zvišalo za 20 odstotkov. Še višjo rast pa sta beležila trg južne in zahodne Evrope. Prvi je zrasel za 44 odstotkov, drugi pa za 34 odstotkov. Več na tej povezavi

Advanced Television:  Podjetje Starz je skupaj s kalifornijsko univerzo UCLA pripravilo mednarodno potrošniško raziskavo, ki preučuje zaznave in zahteve potrošnikov po raznoliki, pristni in vključujoči medijski predstavitvi. Kot med drugim kaže raziskava, se večina žensk izven ZDA počuti bistveno manj zastopana v primerjavi z moškimi, 38 odstotkov vprašanih pa pravi, “da se ne najde” v medijskih predstavitvah. Več na tej povezavi

Evropski avdiovizualni observatorij: Observatorij je objavil podrobnosti o sankcijah EU zoper ruska medija, RT in Sputnik. Več na tej povezavi

DOGAJANJE, POVEZANO Z UKRAJINO

Cineuropa: Starejša generacija ukrajinskih avdiovizualnih ustvarjalcev je mednarodni skupnosti poslala odprto pismo, v katerem jo zaradi ruske invazije poziva k pomoči Ukrajini in njenim ustvarjalcem. Več na tej povezavi

Cineuropa: Mreža filmskih ustvarjalcev Crew United je lansirala spletno platformo Filmarji za Ukrajino (Filmmakers-for-Ukraine), s katero želi pomagati ukrajinskim filmskim ustvarjalcem in njihovim družinam ter drugim prizadetim skupinam, tudi manjšinam v tej državi. Več na tej povezavi

Cisac: Svetovno združenje avtorjev in skladateljev (CISAC) je zagnalo globalno mrežo Ustvarjalci za Ukrajino, s katero želi zbrati pomoč za ukrajinske ustvarjalce. Več na tej povezavi

Digital TV: YouTube je blokiral vse ruske televizijske kanale, ki so v lasti države oz. jih država podpira. Več na tej povezavi

PRAVNE ZADEVE

ECS: Združenje European Copyright Society (ECS) je pripravilo komentarje na predlagani akt o digitalnih storitvah. Največ težav v združenju vidijo pri implementaciji akta na področju platform za izmenjavo videov. Več na tej povezavi

Torrentfreak: Zveza za kreativnost in zabavo (ACE) je dosegla zaprtje dveh velkih piratskih streaming spletnih strani Lookmovie in Cuevana3, ki imata milijone rednih gledalcev. Več na tej povezavi

Torrentfreak: Svetovna organizacija za intelektualno lastnino (WIPO) v raziskavi ugotavlja, da na svetu aktivno deluje 4042 piratskih spletnih strani, ki omogočajo dostop do nezakonitih vsebin. Več na tej povezavi

[ {image : "/media/uploads/animation/8RlFNuWJflATX.jpg", title : "LGBT_SLO_1984;Režija: Boris Petkovič;Zavod Kineki (2022)" }, {image : "/media/uploads/animation/IcCMwWabbDDF9.jpg", title : "A ti mene vidiš?;Režija: Jan Cvitkovič;Zavod Solsticij (2022)" }, {image : "/media/uploads/animation/Dkl6TTjNIMYJb.jpg", title : "Iskre v času;Režija: Jurij Gruden;Senca Studio (2021)" }, {image : "/media/uploads/animation/kKPlQ2lSPX.jpg", title : "Vesolje med nami;Režija: Rahela Jagrič Pirc;Arsmedia (2021)" }, {image : "/media/uploads/animation/2byxsgm50sn5oV0.jpg", title : "Tako se je končalo poletje;Režija: Matjaž Ivanišin;Staragara (2022)" }, {image : "/media/uploads/animation/CDIYMZmwKn.jpg", title : "Orkester;Režija: Matevž Luzar;Gustav Film (2021)" }, {image : "/media/uploads/animation/z_QO4GQn5F.jpg", title : "Legenda o zlatorogu;Režija: Lea Vučko;Octopics (2022)" }, {image : "/media/uploads/animation/srBBcMxyri.jpg", title : "Žica;Režija: Tiha Gudac;OFF World/URGH! (2021)" }, {image : "/media/uploads/animation/7RMyTbu7gjT.jpg", title : "Beli bojevnik v črni obleki;Režija: Maja Weiss;Bela film (2021)" }, {image : "/media/uploads/animation/xpqzvvLR9Oku.jpg", title : "Zgodovina ljubezni;Režija: Sonja Prosenc;Monoo (2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/5nNIF95NJEvL.jpg", title : "Ne pozabi dihati;Režija: Martin Turk;Bela film (2019)" }, {image : "/media/uploads/animation/72nTb3FJr3G7C.jpg", title : "Polsestra;Režija: Damjan Kozole;Vertigo (2019)" }, {image : "/media/uploads/animation/1oIrrLJYgJSckX.jpg", title : "Zastoj;Režija: Vinko Moderndörfer;Forum Ljubljana (2021)" }, {image : "/media/uploads/animation/qW_vixhBTuLKJ.jpg", title : "Nekoč so bili ljudje (2021);Režija: Goran Vojnović;Arsmedia (2021)" }, {image : "/media/uploads/animation/2HMTZwXpJHqd.jpg", title : "Spacapufi;Režija: Jaka Ivanc;Strup produkcija (2021)" }, {image : "/media/uploads/animation/uxJrm9pWck.jpg", title : "Verschwinden / Izginjanje;Režija: Andrina Mračnikar;Vertigo (2022)" }, {image : "/media/uploads/animation/aF3ZJBnTLCEq5XH.jpg", title : "Septembrska klasa;Režija: Igor Šterk;A.A.C. Productions (2022)" }, {image : "/media/uploads/animation/HW2NqBQGAZfRi.jpg", title : "Odpuščanje;Režija: Marija Zidar;Vertigo (2021)" }, {image : "/media/uploads/animation/s22spefONAhEjuW.jpg", title : "Kapa;Režija: Slobodan Maksimović;Senca Studio (2022)" }, {image : "/media/uploads/animation/RSlwCIYpgC.jpg", title : "Jezdeca;Režija: Dominik Mencej;Staragara (2022)" }, {image : "/media/uploads/animation/k1adCnn3PHaO.jpg", title : "Jaz sem Frenk;Režija: Metod Pevec;Vertigo (2018)" }, ]