Na VoD platformah več evropskih filmov

Datum objave: 11.11.2020

Približno 90 odstotkov ameriških filmov, ki so jih od leta 1996 do maja letos predvajali v kinematografih, je končalo tudi na platformah videa na zahtevo (VOD). Ameriški filmi vodijo po tem kriteriju, sledijo jim filmi iz Velike Britanije, ki jih je 79 odstotkov po predvajanju na velikih platnih končalo tudi na platformah VOD, ugotavlja raziskava Evropskega avdiovizualnega observatorija. Delež evropskih filmov, ki so v omenjenem obdobju po predvajanju v kinih prišli tudi na platforme VOD, je bil 56-odstoten, kar je precej manj od deleža ameriških filmov. Če pa upoštevamo absolutne številke (v Evropi namreč v primerjavi z ZDA nastane veliko več filmov, ki se predvajajo v kinih) pa je na VOD platforme prišlo za 2,6-krat več evropskih filmov.

Kot ugotavljajo v observatoriju, podatki tudi kažejo, da gre v razmerju med platformami VOD in kinematografi za sodelovanje, ne pa za tekmovanje. Predvajanje filmov v kinodvoranah spodbudi njihovo uvrstitev na platforme VOD, slednje pa odprejo trg predvsem v kinu manj uspešnim filmom. Koristi od uvrstitve v kataloge platform VOD imajo tako predvsem evropski filmi, ki ne presežejo 50.000 prodanih kino vstopnic, kaže raziskava.

Kljub omenjenemu, pa tudi pomenu ter prispevku evropske avdiovizualne industrije k svetovni kinematografiji, pa evropski filmi še vedno predstavljajo le četrtino filmov in serij, ki so v ponudbi (večinoma ameriških) platform VOD v državah EU. Zaskrbljujoče je predvsem to, da imajo "težave" z uvrstitvijo evropskih filmov v svoje kataloge prav največji ponudniki videa na zahtevo.

Zato evropski avdiovizualni ustvarjalci in njihove organizacije pozdravljamo Direktivo EU o avdiovizualnih medijskih storitvah, ki krepi promocijo kulturne raznolikosti, in sicer na način, da predpisuje 30-odstotno zastopanost evropskih del na platformah VOD in predvideva boljšo prepoznavnost evropskih avdiovizualnih del. Konec avgusta je bilo v spletnem imeniku evropskih filmov Lumiere VOD (http://lumierevod.obs.coe.int) 41.550 evropskih filmskih naslovov, ki so bili dosegljivi v 367 različnih katalogih sistemov videa na zahtevo (VOD), kar pomeni 472.180 prisotnosti filmov. Več o tem na tej povezavi.

[ {image : "/media/uploads/animation/yT4uhIfOcg.jpg", title : "Nevidna roka Adama Smitha;Režija: Slobodan Maksimović;December (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/yIfSXiAFJKJl.jpg", title : "Akcija D. B.;Režija: Dana Budisavljević;Hulahop, December (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/A7OlNY6hDcP.jpg", title : "Leto opice;Režija: Vladimir Blaževski;Pank Film (MK), Strup produkcija, Kiselo dete, Infinity (2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/ClFwlyp2_X8BT.jpg", title : "Šivi;Režija: Miroslav Terzić;West End production, Nora production (2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/cZvJob5KP6Th.jpg", title : "Princ Ki-Ki-Do;Režija: Grega Mastnak;Ozor (2017/2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/QSwdOCpP26O5M.jpg", title : "Posledice;Režija: Darko Štante;Temporama (2018), foto: Luka Škulj" }, {image : "/media/uploads/animation/qFWb85WW3vPTHKI.jpg", title : "Trahere;Režija: Juš Jeraj, Atila Urbančič;Trahere (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/fvo8pMXArjt.jpg", title : "Koyaa;Režija: Kolja Saksida;ZVVIKS (2017/2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/rvlnsudohZIoFS.jpg", title : "Krvno maščevanje;Režija: Marija Zidar;Vertigo (2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/_wleoayWl1EJGwt.jpg", title : "My way 50;Režija: Maja Weiss;Zavod Maja Weiss (2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/sOcqHOpIKo7.jpg", title : "Bližnje srečanje;Režija: Filip Bihar, Samo Bihar, Antonella D'Amico, Miha Oven, Anja Zadnik;School of Arts UNG, Famul Stuart (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/3VPO24tM69.jpg", title : "Princ Ki-Ki-Do;Režija: Grega Mastnak;Ozor (2017/2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/TVxEjd4thiH.jpg", title : "To delo je v javni lasti;Režija: Amir Muratović;Cebram (2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/wV4_7rFNG0V6.jpg", title : "Zamejen;Režija: Leo Černic;AGRFT UL (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/tDdTBHI2uD0.jpg", title : "Tiho;Režija: Barbara Zemljič;Blade production (2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/lV8yrgVaBex0.jpg", title : "Tunel;Režija: Gregor Andolšek;Strup produkcija (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/mzuNjzlyJ6.jpg", title : "Vlado;Režija: Miran Zupanič;Arsmedia (2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/xyAo6iYQCcUQtRq.jpg", title : "Martin Krpan;Režija: Nejc Saje;Strup produkcija (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/me6x5cFoHl.jpg", title : "Catican;Režija: Asja Trost, Mery Gobec, Ines Sampaio;School of Arts UNG, Famul Stuart (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/_mRlaD4MTZv6Qw.jpg", title : "Igram, sem;Režija: Miroslav Mandić;Filmostovje (2018), foto: Mitja Ličen" }, {image : "/media/uploads/animation/lDBWL1m60ttiw.php", title : "A;aaa;s" }, {image : "/media/uploads/animation/xpqzvvLR9Oku.jpg", title : "Zgodovina ljubezni;Režija: Sonja Prosenc;Monoo (2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/lNRjvXseqn9.jpg", title : "Dolga pot do prvih korakov;Režija: Ratko Stojiljković, Julija Minet, Jasmina Mustafić;Luksuz produkcija (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/TaK1OCHnen5M2M.jpg", title : "Fountain;Režija: Goran Vojnović;Arsmedia (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/v_MNXuthXF.jpg", title : "Odraščanje;Režija: Siniša Gačić, Dominik Mencej;Zuhr Film (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/k1adCnn3PHaO.jpg", title : "Jaz sem Frenk;Režija: Metod Pevec;Vertigo (2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/LaYA6MG3Moxhrde.jpg", title : "Čevljarna;Režija: Anton Martin Emeršič;AGRFT UL (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/ESnUuse7jnZn.jpg", title : "Ne bom več luzerka;Režija: Urša Menart;Vertigo (2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/gnc_i8zVQReu3F_.jpg", title : "Celica;Režija: Dušan Kastelic;Bugbrain (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/_XfB4ozZmA.jpg", title : "Koyaa;Režija: Kolja Saksida;ZVVIKS (2017/2018)" }, ]