Na VoD platformah več evropskih filmov

Datum objave: 11.11.2020

Približno 90 odstotkov ameriških filmov, ki so jih od leta 1996 do maja letos predvajali v kinematografih, je končalo tudi na platformah videa na zahtevo (VOD). Ameriški filmi vodijo po tem kriteriju, sledijo jim filmi iz Velike Britanije, ki jih je 79 odstotkov po predvajanju na velikih platnih končalo tudi na platformah VOD, ugotavlja raziskava Evropskega avdiovizualnega observatorija. Delež evropskih filmov, ki so v omenjenem obdobju po predvajanju v kinih prišli tudi na platforme VOD, je bil 56-odstoten, kar je precej manj od deleža ameriških filmov. Če pa upoštevamo absolutne številke (v Evropi namreč v primerjavi z ZDA nastane veliko več filmov, ki se predvajajo v kinih) pa je na VOD platforme prišlo za 2,6-krat več evropskih filmov.

Kot ugotavljajo v observatoriju, podatki tudi kažejo, da gre v razmerju med platformami VOD in kinematografi za sodelovanje, ne pa za tekmovanje. Predvajanje filmov v kinodvoranah spodbudi njihovo uvrstitev na platforme VOD, slednje pa odprejo trg predvsem v kinu manj uspešnim filmom. Koristi od uvrstitve v kataloge platform VOD imajo tako predvsem evropski filmi, ki ne presežejo 50.000 prodanih kino vstopnic, kaže raziskava.

Kljub omenjenemu, pa tudi pomenu ter prispevku evropske avdiovizualne industrije k svetovni kinematografiji, pa evropski filmi še vedno predstavljajo le četrtino filmov in serij, ki so v ponudbi (večinoma ameriških) platform VOD v državah EU. Zaskrbljujoče je predvsem to, da imajo "težave" z uvrstitvijo evropskih filmov v svoje kataloge prav največji ponudniki videa na zahtevo.

Zato evropski avdiovizualni ustvarjalci in njihove organizacije pozdravljamo Direktivo EU o avdiovizualnih medijskih storitvah, ki krepi promocijo kulturne raznolikosti, in sicer na način, da predpisuje 30-odstotno zastopanost evropskih del na platformah VOD in predvideva boljšo prepoznavnost evropskih avdiovizualnih del. Konec avgusta je bilo v spletnem imeniku evropskih filmov Lumiere VOD (http://lumierevod.obs.coe.int) 41.550 evropskih filmskih naslovov, ki so bili dosegljivi v 367 različnih katalogih sistemov videa na zahtevo (VOD), kar pomeni 472.180 prisotnosti filmov. Več o tem na tej povezavi.

[ {image : "/media/uploads/animation/CDIYMZmwKn.jpg", title : "Orkester;Režija: Matevž Luzar;Gustav Film (2021)" }, {image : "/media/uploads/animation/srBBcMxyri.jpg", title : "Žica;Režija: Tiha Gudac;OFF World/URGH! (2021)" }, {image : "/media/uploads/animation/s22spefONAhEjuW.jpg", title : "Kapa;Režija: Slobodan Maksimović;Senca Studio (2022)" }, {image : "/media/uploads/animation/z_QO4GQn5F.jpg", title : "Legenda o zlatorogu;Režija: Lea Vučko;Octopics (2022)" }, {image : "/media/uploads/animation/7RMyTbu7gjT.jpg", title : "Beli bojevnik v črni obleki;Režija: Maja Weiss;Bela film (2021)" }, {image : "/media/uploads/animation/72nTb3FJr3G7C.jpg", title : "Polsestra;Režija: Damjan Kozole;Vertigo (2019)" }, {image : "/media/uploads/animation/RSlwCIYpgC.jpg", title : "Jezdeca;Režija: Dominik Mencej;Staragara (2022)" }, {image : "/media/uploads/animation/Dkl6TTjNIMYJb.jpg", title : "Iskre v času;Režija: Jurij Gruden;Senca Studio (2021)" }, {image : "/media/uploads/animation/1oIrrLJYgJSckX.jpg", title : "Zastoj;Režija: Vinko Moderndörfer;Forum Ljubljana (2021)" }, {image : "/media/uploads/animation/qW_vixhBTuLKJ.jpg", title : "Nekoč so bili ljudje (2021);Režija: Goran Vojnović;Arsmedia (2021)" }, {image : "/media/uploads/animation/xpqzvvLR9Oku.jpg", title : "Zgodovina ljubezni;Režija: Sonja Prosenc;Monoo (2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/D6Da8_YOtQmFP.jpg", title : "Inventura;Režija: Darko Sinko;December (2021)" }, {image : "/media/uploads/animation/5nNIF95NJEvL.jpg", title : "Ne pozabi dihati;Režija: Martin Turk;Bela film (2019)" }, {image : "/media/uploads/animation/uxJrm9pWck.jpg", title : "Verschwinden / Izginjanje;Režija: Andrina Mračnikar;Vertigo (2022)" }, {image : "/media/uploads/animation/kKPlQ2lSPX.jpg", title : "Vesolje med nami;Režija: Rahela Jagrič Pirc;Arsmedia (2021)" }, {image : "/media/uploads/animation/2byxsgm50sn5oV0.jpg", title : "Tako se je končalo poletje;Režija: Matjaž Ivanišin;Staragara (2022)" }, {image : "/media/uploads/animation/2HMTZwXpJHqd.jpg", title : "Spacapufi;Režija: Jaka Ivanc;Strup produkcija (2021)" }, {image : "/media/uploads/animation/MLr5935I2Cwh.jpg", title : "Prasica, slabšaln izraz za žensko;Režija: Tijana Zinajić;December (2021)" }, {image : "/media/uploads/animation/aF3ZJBnTLCEq5XH.jpg", title : "Septembrska klasa;Režija: Igor Šterk;A.A.C. Productions (2022)" }, {image : "/media/uploads/animation/HW2NqBQGAZfRi.jpg", title : "Odpuščanje;Režija: Marija Zidar;Vertigo (2021)" }, {image : "/media/uploads/animation/k1adCnn3PHaO.jpg", title : "Jaz sem Frenk;Režija: Metod Pevec;Vertigo (2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/IcCMwWabbDDF9.jpg", title : "A ti mene vidiš?;Režija: Jan Cvitkovič;Zavod Solsticij (2022)" }, {image : "/media/uploads/animation/8RlFNuWJflATX.jpg", title : "LGBT_SLO_1984;Režija: Boris Petkovič;Zavod Kineki (2022)" }, ]