POP TV: Slovenija bi lahko postala meka za svetovno filmsko produkcijo

Datum objave: 09.06.2021

Slovenija bi lahko, glede na naravne danosti, postala snemalni center za hollywodsko oz. drugo svetovno filmsko produkcijo. Če pa želimo to doseči, bi morali pred tem urediti predvsem dve "administrativni" zadevi. Prva je povečanje sredstev za nadomestila za tuje filmske produkcije, ki bi želele snemati v Sloveniji, druga pa je večja preglednost na področju podelitev dovoljenj za snemanje. Velikokrat se je namreč zgodilo, da so tuji filmarji želeli snemati v Sloveniji, a so naleteli na gluha ušesa države oz. lokalnih skupnosti pri pridobivanju dovoljenj, je bilo glavno sporočilo oddaje POP IN na POP TV.

Slovenija ima za sofinanciranje tuje filmske produkcije letos namenjenih le milijon evrov, kar je absolutno premalo, da bi privabili resne igralce. "Predstavljajmo si, da bi želela npr. neka ameriška filmska produkcija v Sloveniji snemati film, ki ima proračun 10 milijonov evrov. Producenti bi zagotovo želeli, kot je to pravilo v drugih državah, da Slovenija sofinancira četrtino oz. 2,5 milijona evrov. Mi tega denarja seveda ne bi mogla zagotoviti, saj ni sredstev, kar pomeni, da bi izgubili 7,5 milijona evrov, ki bi jih filmarji porabili v Sloveniji," je dejal znani slovenski filmski kaskader Rok Cvetkov.

"Odločevalci v Sloveniji ne razumejo, da gre za gospodarsko dejavnost, ki ni nič drugačna od npr. postavitve tovarne. Če nekdo pride na gospodarsko ministrstvo in reče, da bo v Sloveniji postavil tovarno, mu država podeli subvencijo. Zakaj potem to ni možno pri snemanju filmskih projektov," se je vprašal Cvetkov. "Morda zato, ker ne sodimo pod gospodarsko ministrstvo, ampak pod kulturno ministrstvo", je dejal.

Temu je pritrdil tudi filmski producent Miha Černec. Kot je dejal, se tujci zaljubijo v Slovenijo in želijo pri nas snemati, vendar se zatakne pri nadomestilih in dovoljenjih. Zato gredo tuji filmarji v Italijo ali kam drugam, je poudaril.

V.d. direktorice Direktorata za medije Uršula Menih Dokl je potrdila, da je filmska produkcija dobra gospodarska panoga. "Za vsak vložen evro dobi država nazaj 1,8 evra, in sicer v okviru storitev. Zato bo država povečala obseg sredstev za nadomestila na način, da bo zadostila povpraševanju tujih produkcij v Sloveniji. Za letošnje leto je Slovenski filmski center (SFC) zbral za 4,5 milijona evrov povpraševanj", je dejala.

Analiza SFC je pokazala, da ima filmska industrija izredne multiplikativne učinke na celotno gospodarstvo. Od vloženega milijona evrov, ki ga v Slovenijo prinesejo tuje produkcije, gre večina, 30 odstotkov, slovenskim filmskim delavcem, ki sodelujejo pri projektu. Preostalo pa se porabi predvsem za nočitve (25 odstotkov), prevoze (15 odstotkov) in prehrano (10 odstotkov), je poudarila direktorica SFC Nataša Bučar.

Celoten prispevek si lahko ogledate na: https://www.24ur.com/popin/film_tv/kako-v-slovenijo-pritegniti-svetovne-zvezde-in-snemalne-ekipe.html

[ {image : "/media/uploads/animation/k1adCnn3PHaO.jpg", title : "Jaz sem Frenk;Režija: Metod Pevec;Vertigo (2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/LaYA6MG3Moxhrde.jpg", title : "Čevljarna;Režija: Anton Martin Emeršič;AGRFT UL (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/yIfSXiAFJKJl.jpg", title : "Akcija D. B.;Režija: Dana Budisavljević;Hulahop, December (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/xyAo6iYQCcUQtRq.jpg", title : "Martin Krpan;Režija: Nejc Saje;Strup produkcija (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/ESnUuse7jnZn.jpg", title : "Ne bom več luzerka;Režija: Urša Menart;Vertigo (2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/3VPO24tM69.jpg", title : "Princ Ki-Ki-Do;Režija: Grega Mastnak;Ozor (2017/2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/TaK1OCHnen5M2M.jpg", title : "Fountain;Režija: Goran Vojnović;Arsmedia (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/QSwdOCpP26O5M.jpg", title : "Posledice;Režija: Darko Štante;Temporama (2018), foto: Luka Škulj" }, {image : "/media/uploads/animation/_wleoayWl1EJGwt.jpg", title : "My way 50;Režija: Maja Weiss;Zavod Maja Weiss (2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/wV4_7rFNG0V6.jpg", title : "Zamejen;Režija: Leo Černic;AGRFT UL (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/qFWb85WW3vPTHKI.jpg", title : "Trahere;Režija: Juš Jeraj, Atila Urbančič;Trahere (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/lV8yrgVaBex0.jpg", title : "Tunel;Režija: Gregor Andolšek;Strup produkcija (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/rvlnsudohZIoFS.jpg", title : "Krvno maščevanje;Režija: Marija Zidar;Vertigo (2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/tDdTBHI2uD0.jpg", title : "Tiho;Režija: Barbara Zemljič;Blade production (2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/_XfB4ozZmA.jpg", title : "Koyaa;Režija: Kolja Saksida;ZVVIKS (2017/2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/xpqzvvLR9Oku.jpg", title : "Zgodovina ljubezni;Režija: Sonja Prosenc;Monoo (2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/v_MNXuthXF.jpg", title : "Odraščanje;Režija: Siniša Gačić, Dominik Mencej;Zuhr Film (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/ClFwlyp2_X8BT.jpg", title : "Šivi;Režija: Miroslav Terzić;West End production, Nora production (2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/TVxEjd4thiH.jpg", title : "To delo je v javni lasti;Režija: Amir Muratović;Cebram (2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/_mRlaD4MTZv6Qw.jpg", title : "Igram, sem;Režija: Miroslav Mandić;Filmostovje (2018), foto: Mitja Ličen" }, {image : "/media/uploads/animation/gnc_i8zVQReu3F_.jpg", title : "Celica;Režija: Dušan Kastelic;Bugbrain (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/lNRjvXseqn9.jpg", title : "Dolga pot do prvih korakov;Režija: Ratko Stojiljković, Julija Minet, Jasmina Mustafić;Luksuz produkcija (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/sOcqHOpIKo7.jpg", title : "Bližnje srečanje;Režija: Filip Bihar, Samo Bihar, Antonella D'Amico, Miha Oven, Anja Zadnik;School of Arts UNG, Famul Stuart (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/cZvJob5KP6Th.jpg", title : "Princ Ki-Ki-Do;Režija: Grega Mastnak;Ozor (2017/2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/A7OlNY6hDcP.jpg", title : "Leto opice;Režija: Vladimir Blaževski;Pank Film (MK), Strup produkcija, Kiselo dete, Infinity (2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/yT4uhIfOcg.jpg", title : "Nevidna roka Adama Smitha;Režija: Slobodan Maksimović;December (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/fvo8pMXArjt.jpg", title : "Koyaa;Režija: Kolja Saksida;ZVVIKS (2017/2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/mzuNjzlyJ6.jpg", title : "Vlado;Režija: Miran Zupanič;Arsmedia (2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/me6x5cFoHl.jpg", title : "Catican;Režija: Asja Trost, Mery Gobec, Ines Sampaio;School of Arts UNG, Famul Stuart (2017)" }, ]