Nekaj novic iz ustvarjalnega sveta (maj II)

Datum objave: 24.05.2021

INDUSTRIJA:

Nagrada LUX: Projekt 27 Times Cinema, ki poteka v okviru podelitve nagrade LUX, vabi 27 mladih evropskih filmskih navdušencev, starih med 18 in 25 let, na Beneški filmski festival. Zainteresirani morajo izpolniti prijavnico in si ogledati filme pri katerem od kinematografov, ki so partnerji projekta. Med slovenskimi kinematografi, ki sodelujejo, so Mestni Kino Domžale, Kindvor in Mestni kino Ptuj. Več o tem na tej povezavi. 

FilmNewEurope: Poljska je z 21. majem začela odpirati kinodvorane, gledališča, filharmonije in druge kulturne institucije. Covid razmere so se izboljšale hitreje od pričakovanj, zato lahko država prej odpravlja ukrepe, je dejal poljski premier Mateusz Morawiecki. Več o tem na tej povezavi. 

FilmNewEurope: Hrvaška je začela s cepljenjem filmskih delavcev in glasbenikov. Pred dnevi so jih v Zagrebu proti covid-19 cepili več kot 300. S cepljenjem želi Hrvaška zagnati večje kulturne dejavnosti v državi. Več o tem na tej povezavi. 

Cineuropa: Romunski filmarji so zaskrbljeni, ker sistem spodbud za produkcijo filmov v Romuniji še vedno ne deluje. Romunska vlada je lani po zgledu Češke, Malte, Grčije in Hrvaške obljubila, da bo uvedla 35-odstotne spodbude za produkcijo v državi, vendar je zdaj "besedo požrla". Kot so povedali predstavniki vlade, je prednostna naloga modernizacija bolnišnic. Več o tem na tej povezavi. 

Euroactiv: Evropska komisija želi z dopolnili k Aktu o digitalnih storitvah stopiti na prste spletnim dezinformacijam, je razvidno iz dokumentov, ki jih pridobil Euroactiv. Evropska komisija je predlog Akta predstavila decembra lani, nekatere države, predvsem Nemčija, Avstrija in Finska, pa so zahtevale, da Akt vsebuje boljše rešitve za omejevanje dezinformacij po spletu. Več o tem na tej povezavi. 

UNI Europa: Nemški sindikat filmskih delavcev Ver.di se je z delodajalci izpogajal za boljše pogoje dela filmskih delavcev, predvsem kar se tiče delovnega časa. Po novi kolektivni pogodbi bodo delavci deležni več počitka po dolgotrajnem snemanju in snemanju v nočnem času, dobili pa naj bi tudi dodatna nadomestila. Več o tem na tej povezavi. 

Euroimages: Euroimages, portal Sveta EU, je pri francoski podružnici svetovalnega podjetja Ernst&Young naročil študijo o sistemu distribucije, kroženja in prodaje filmov v EU. S tem želi Svet EU dobiti ustrezne informacije, s katerimi bi pomagali k večjemu prelivanju filmov znotraj unije. Več o tem na tej povezavi. 

Združenje EBU: Zveza evropskih radiotelevizijskih postaj (EBU) je predstavila novo stališče do predlaganega Akta o digitalnih storitvah, in sicer v delu, ki govori o t.i. gatekeeperjih. Ta del je po mnenju EBU nepravičen, saj onemogoča neposredno povezavo medijev z uporabniki. S predlogom želi Evropska komisija postaviti enoten trg digitalnih storitev v EU. Več o tem na tej povezavi. 

Cineuropa: Tuje producentske hiše povečujejo sodelovanje s češko avdiovizualno industrijo. Ta je, kot večina svetovnih avdiovizualnih industrij, lani beležila precejšnjo izgubo, letošnji veliki projekti tujih producentskih hiš, kot so Amazon, Lionsgate, NBCUniversal, Netflix, ZDF in Sky, pa so preporodili češko avdiovizualno industrijo, zato nekateri pričakujejo, da bi lahko po prihodkih presegli rekordno leto 2019. Takrat so tuji filmarji na Češkem samo za snemanja porabili 347 milijonov evrov. Več o tem na tej povezavi. 

Netzpolitik: Založnik Axel Springer predlaga, da bi v Aktu o digitalnih storitvah uvedli možnost arbitraže glede zahtev imetnikov pravic. Poslanci Evropskega parlamenta nad to idejo niso preveč navdušeni, saj bi - tako menijo - imetnikom pravic otežila pot do realizacije njihovih zahtevkov. Več o tem na tej povezavi. 

Evropski avdiovizualni observatorij: Francoski varuh konkurence je v izdani odločbi ocenil, da začasni pogovori med filmskimi distributerji o datumih predvajanj filmov v trenutnih razmerah niso kršitev konkurence. Več o tem na tej povezavi. 

Filmeurope: Poljski film je dobro preživel pandemijo covid-19 predvsem zaradi pomoči poljskega filmskega inštituta, ki je domači filmski industriji pomagal finančno in strokovno. Pomoči državnega inštituta so bili deležni tako filmarji kot tudi kinematografi. Več o tem na tej povezavi. 

EVROPSKE  INSTITUCIJE:

Evropska komisija: Komisija je pripravila posebno spletno orodje, s katerim želi povezati medijski oz. avdiovizualni sektor z evropskim financiranjem. Z orodjem bodo lahko vsi zainteresirani lažje dostopali do informacij o evropskem financiranju, pa tudi do samega financiranja, ki ga omogočajo skladi EU. Več o tem na tej povezavi. 

Portugalsko predsedstvo EU: V govoru na predsedniški konferenci portugalskega predsedstva EU je Marija Gabriel, komisarka za inovacije, raziskave, kulturo, izobraževanje in mlade, med drugim dejala, da je kulturno-kreativni sektor lani zaradi pandemije covid-19 izgubil 31 odstotkov prihodkov v primerjavi z letom 2019. Najvišje izgube so v okviru tega zabeležile uprizoritvene umetnosti in glasba. Prihodki na področju uprizoritvenih umetnosti so se v primerjalnem obdobju znižali za 90 odstotkov, na glasbenem področju pa za 76. Več o tem na tej povezavi. 

Evropski parlament: Komisarka za inovacije, raziskave, kulturo, izobraževanje in mlade Marija Gabriel je odgovorila tudi na vprašanje slovenske poslanke Irene Joveve in devet drugih evropskih poslancev o odpiranju evropskega kulturnega sektorja. Kot je zapisala Gabrijelova, se Evropska komisija zaveda, da je pandemija covid-19 močno udarila po evropskem kulturno-kreativnem sektorju. Zato je EU namenila dodatna sredstva za pomoč in izhod iz krize. Več o tem na tej povezavi. 

Evropski parlament: Odbor Evropskega parlamenta za kulturo in izobraževanje (CULT) je Evropskemu parlamentu prižgal zeleno luč, da ta na plenarni seji potrdi podporo programom Erasmus+, Kreativna Evropa (Creative Europe) in Evropska solidarnostna enota (European Solidarity Corps)  v proračunskem obdobju 2021 - 2027. Več o tem na tej povezavi. 

Evropski parlament: Evropski parlament, Svet EU in Evropska komisija so na Dan Evrope (9. maja) organizirali konferenco o prihodnosti EU. Več o tem na tej povezavi. 

Evropski parlament: Parlament je pripravil predlog poročila o akcijskem načrtu za okrevanje in transformacijo medijev v EU. Več o tem na tej povezavi. 

Think-Thank Evropskega parlamenta: Odbor Evropskega parlamenta za kulturo (CULT) je pripravil raziskavo o razmerah, v katerih so se zaradi covid-19 znašli umetniki in kulturni delavci ter predloge za postcovid EU. Kot so ugotovili, je največja težava panoge na področju sociale prekarnost, saj so umetniki in zaposleni v kulturi zaradi omejitev čez noč ostali brez prihodkov s tem pa tudi brez socialne varnosti. CULT zato med drugim na ravni EU predlaga zakonske in nezakonske rešitve, s katerimi bi znižali obseg prekarnosti, poleg tega pa zagotovili večjo zastopanost kulturno-kreativnega sektorja v programih EU. Več o tem na tej povezavi. 

The Parliament Magazine: Konferenca o prihodnosti Evrope, na kateri bodo lahko neposredno sodelovali državljani EU, bo 19. junija v Strasbourgu. Na konferenci naj bi bilo največ govora o reformah EU. Več o tem na tej povezavi. 

Think-Thank Evropskega parlamenta je pripravil analizo Akta o digitalnih storitvah, s katerim je Evropska komisija predlagala ambiciozno reformo digitalnega prostora, celovit sklop novih pravil za vse digitalne storitve, vključno z družbenimi mediji, spletnimi tržnicami in drugimi spletnimi platformami. Več o tem na tej povezavi. 

PRAVNE ZADEVE:

Evropski avdiovizualni observatorij: Francoski regulator avdiovizualnega trga (CSA) je televizijski hiši Canal Plus naložil, da mora spoštovati svoje obveznosti do domače avdiovizualne produkcije. Omenjena hiša je v letih 2018 in 2019 za te namene plačala približno 10 milijonov evrov manj, kot bi morala. Več o tem na tej povezavi.

Evropski avdiovizualni observatorij: Nemčija je uvedla poseben spletni sistem, ki bo lahko blokiral dostop do strani, ki ponujajo nedovoljene (piratske) vsebine. Vzpostavitev sistema CUUI je omogočil poseben dogovor države s podjetji, ki so jim največkrat kršene avtorske pravice. Več o tem na tej povezavi.

Evropski avdiovizualni observatorij: Danska je predstavila zakon, s katerim bo implementirala predlani sprejeto Direktivo o avtorskih pravicah na enotnem digitalnem trgu. Poleg tega v zakonu nadgrajuje tudi Direktivo o satelitskem radiodifuznem oddajanju in kabelski retransmisiji, saj so nekatere televizijske hiše začele ponujati tudi streaming storitve. Predlagatelj zakona je ocenil, da so zato potrebne spremembe, ki bodo omogočile, da se avtorske pravice spoštujejo tudi v tem primeru. Več o tem na tej povezavi.

PRIHAJAJOČI DOGODKI:

Evropski parlament organizira spletni posvet o Aktu o digitalnih storitvah in Aktu o digitalnem trgu, na katerem bodo predstavili prednosti, ki jih prinašata oba akta. Posvet bo 26. maja ob 16:45. Več o tem na tej povezavi.

Evropski avdiovizualni observatorij pripravlja tretji spletni posvet o Aktu o digitalnih storitvah. Posvet se bo začel 27. maja ob 16.45. Več o tem na tej povezavi.

SAA pred rokom za implementacijo Direktive o avtorskih pravicah na enotnem digitalnem trgu pripravlja posvet na temo Kaj vse prinaša direktiva oz. na kakšen način bi morala biti implementirana (18. člen), da bi ustvarjalci dejansko dobili nadomestilo. Posvet bo v sredo, 2. junija 2021, ob 10. uri. Več o tem na tej povezavi.

Evropski avdiovizualni observatorij in Velika Britanija, ki trenutno predseduje observatoriju, pripravljata spletno konferenco na temo Spodbujanje trajnostnega filma s pomočjo mednarodnega sodelovanja. Konferenca bo potekala 9. junija, in sicer med 14.30 in 17.30. Več o tem na tej povezavi.

Akademija za evropsko pravo (ERA) pripravlja letno konferenco o evropskem medijskem zakonu. Konferenca bo potekala med 16. in 18. junijem. Več o tem na tej povezavi.

[ {image : "/media/uploads/animation/tDdTBHI2uD0.jpg", title : "Tiho;Režija: Barbara Zemljič;Blade production (2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/cZvJob5KP6Th.jpg", title : "Princ Ki-Ki-Do;Režija: Grega Mastnak;Ozor (2017/2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/sOcqHOpIKo7.jpg", title : "Bližnje srečanje;Režija: Filip Bihar, Samo Bihar, Antonella D'Amico, Miha Oven, Anja Zadnik;School of Arts UNG, Famul Stuart (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/yT4uhIfOcg.jpg", title : "Nevidna roka Adama Smitha;Režija: Slobodan Maksimović;December (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/ClFwlyp2_X8BT.jpg", title : "Šivi;Režija: Miroslav Terzić;West End production, Nora production (2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/xyAo6iYQCcUQtRq.jpg", title : "Martin Krpan;Režija: Nejc Saje;Strup produkcija (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/_mRlaD4MTZv6Qw.jpg", title : "Igram, sem;Režija: Miroslav Mandić;Filmostovje (2018), foto: Mitja Ličen" }, {image : "/media/uploads/animation/gnc_i8zVQReu3F_.jpg", title : "Celica;Režija: Dušan Kastelic;Bugbrain (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/k1adCnn3PHaO.jpg", title : "Jaz sem Frenk;Režija: Metod Pevec;Vertigo (2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/A7OlNY6hDcP.jpg", title : "Leto opice;Režija: Vladimir Blaževski;Pank Film (MK), Strup produkcija, Kiselo dete, Infinity (2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/LaYA6MG3Moxhrde.jpg", title : "Čevljarna;Režija: Anton Martin Emeršič;AGRFT UL (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/lNRjvXseqn9.jpg", title : "Dolga pot do prvih korakov;Režija: Ratko Stojiljković, Julija Minet, Jasmina Mustafić;Luksuz produkcija (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/rvlnsudohZIoFS.jpg", title : "Krvno maščevanje;Režija: Marija Zidar;Vertigo (2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/ESnUuse7jnZn.jpg", title : "Ne bom več luzerka;Režija: Urša Menart;Vertigo (2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/TaK1OCHnen5M2M.jpg", title : "Fountain;Režija: Goran Vojnović;Arsmedia (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/3VPO24tM69.jpg", title : "Princ Ki-Ki-Do;Režija: Grega Mastnak;Ozor (2017/2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/v_MNXuthXF.jpg", title : "Odraščanje;Režija: Siniša Gačić, Dominik Mencej;Zuhr Film (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/mzuNjzlyJ6.jpg", title : "Vlado;Režija: Miran Zupanič;Arsmedia (2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/yIfSXiAFJKJl.jpg", title : "Akcija D. B.;Režija: Dana Budisavljević;Hulahop, December (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/QSwdOCpP26O5M.jpg", title : "Posledice;Režija: Darko Štante;Temporama (2018), foto: Luka Škulj" }, {image : "/media/uploads/animation/_XfB4ozZmA.jpg", title : "Koyaa;Režija: Kolja Saksida;ZVVIKS (2017/2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/me6x5cFoHl.jpg", title : "Catican;Režija: Asja Trost, Mery Gobec, Ines Sampaio;School of Arts UNG, Famul Stuart (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/_wleoayWl1EJGwt.jpg", title : "My way 50;Režija: Maja Weiss;Zavod Maja Weiss (2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/TVxEjd4thiH.jpg", title : "To delo je v javni lasti;Režija: Amir Muratović;Cebram (2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/qFWb85WW3vPTHKI.jpg", title : "Trahere;Režija: Juš Jeraj, Atila Urbančič;Trahere (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/xpqzvvLR9Oku.jpg", title : "Zgodovina ljubezni;Režija: Sonja Prosenc;Monoo (2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/fvo8pMXArjt.jpg", title : "Koyaa;Režija: Kolja Saksida;ZVVIKS (2017/2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/lV8yrgVaBex0.jpg", title : "Tunel;Režija: Gregor Andolšek;Strup produkcija (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/wV4_7rFNG0V6.jpg", title : "Zamejen;Režija: Leo Černic;AGRFT UL (2017)" }, ]