SVOD platforme bodo do leta 2026 imele kar 1,6 milijarde naročnikov

Datum objave: 08.10.2021

Število naročnikov plačljivega videa na zahtevo (SVOD) naj bi se med letoma 2021 in 2026 zvišalo za 491 milijonov, kar pomeni, da bodo SVOD platforme do leta 2026 imele kar 1,6 milijarde naročnikov, v raziskavi ugotavlja analitsko podjetje Digital TV Research. Največji delež naročnikov bo še vedno odpadel na Kitajsko in ZDA, vendar se bo njun delež v globalni pogači znižal z letošnjih 56 odstotkov na 49 odstotkov. Tri spletne platforme, Disney+, Netflix in Amazon Video, bodo do leta 2026 imele skoraj polovico vseh naročnikov.

"Kitajska in ZDA sta trenutno po število naročnikov SVOD platform približno na enaki ravni. Se pa zaradi zaradi pritiska kitajske vlade, da domači uporabniki ne uporabljajo tujih platform, rast v tej državi upočasnjuje. To pomeni, da bodo SVOD platforme na Kitajskem do leta 2026 imele 354 milijonov naročnikov, v ZDA pa 450 milijonov, poudarjajo analitiki podjetja Digital TV Resarch.

Disney+ naj bi imel po ocenah leta 2026 284 milijonov naročnikov, od česar 121 milijonov v Aziji, in sicer prek svoje znamke Hotstar. Število naročnikov na Disney+ naj bi se v primerjavi s koncem letošnjega leta zvišalo za 140 milijonov. Netflix, ki je trenutno največja SVOD platforma, bo padel na drugo mesto. Število naročnikov na Netflix naj bi se do leta 2026 zvišalo za 53 milijonov, in sicer na 271 milijonov. Tretji po številu naročnikov, 243 milijonov, naj bi bil Amazon Prime Video.

SVOD platforme naj bi v Evropi do leta 2026 imela več kot 285 milijonov naročnikov, od česar največ v Nemčiji, in sicer skoraj 52 milijonov. Sledile bodo Velika Britanija (50,5 milijona), Francija (34 milijonov), Italija (23 milijonov), Španija (21 milijonov) in Rusija (20 milijonov). Za Slovenijo podatki niso dosegljivi.

Tudi ta raziskava potrjuje, da se "dogajanje" izredno hitro seli na splet. Zakonodaja ne sledi temu tempu, kar povzroča težave na področju avtorskih pravic in pravičnega obdavčevanja spletnih platform. Pandemija covid-19 in zdravstvena kriza, ki ji je sledila, je vse to še bolj razgalila. Spletne platforme izkoriščajo dela, na njih dobro služijo, ustvarjalcem pa ne vrnejo ničesar oz. zelo malo. Prav tako povečini ne plačujejo davkov v EU, temveč v ZDA oz. na kakšnih eksotičnih otokih z milo davčno zakonodajo.

Zato je nujno, da se razmere spremenijo, in sicer s čimprejšnjo implementacijo  direktive o avtorskih pravicah na enotnem digitalnem trgu, ki med drugim predvideva pravično in proporcionalno nadomestilo, pa tudi z ustrezno obdavčitvijo spletnih platform. 

[ {image : "/media/uploads/animation/HW2NqBQGAZfRi.jpg", title : "Odpuščanje;Režija: Marija Zidar;Vertigo (2021)" }, {image : "/media/uploads/animation/D6Da8_YOtQmFP.jpg", title : "Inventura;Režija: Darko Sinko;December (2021)" }, {image : "/media/uploads/animation/srBBcMxyri.jpg", title : "Žica;Režija: Tiha Gudac;OFF World/URGH! (2021)" }, {image : "/media/uploads/animation/z_QO4GQn5F.jpg", title : "Legenda o zlatorogu;Režija: Lea Vučko;Octopics (2022)" }, {image : "/media/uploads/animation/CDIYMZmwKn.jpg", title : "Orkester;Režija: Matevž Luzar;Gustav Film (2021)" }, {image : "/media/uploads/animation/RSlwCIYpgC.jpg", title : "Jezdeca;Režija: Dominik Mencej;Staragara (2022)" }, {image : "/media/uploads/animation/s22spefONAhEjuW.jpg", title : "Kapa;Režija: Slobodan Maksimović;Senca Studio (2022)" }, {image : "/media/uploads/animation/xpqzvvLR9Oku.jpg", title : "Zgodovina ljubezni;Režija: Sonja Prosenc;Monoo (2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/qW_vixhBTuLKJ.jpg", title : "Nekoč so bili ljudje (2021);Režija: Goran Vojnović;Arsmedia (2021)" }, {image : "/media/uploads/animation/5nNIF95NJEvL.jpg", title : "Ne pozabi dihati;Režija: Martin Turk;Bela film (2019)" }, {image : "/media/uploads/animation/7RMyTbu7gjT.jpg", title : "Beli bojevnik v črni obleki;Režija: Maja Weiss;Bela film (2021)" }, {image : "/media/uploads/animation/kKPlQ2lSPX.jpg", title : "Vesolje med nami;Režija: Rahela Jagrič Pirc;Arsmedia (2021)" }, {image : "/media/uploads/animation/1oIrrLJYgJSckX.jpg", title : "Zastoj;Režija: Vinko Moderndörfer;Forum Ljubljana (2021)" }, {image : "/media/uploads/animation/IcCMwWabbDDF9.jpg", title : "A ti mene vidiš?;Režija: Jan Cvitkovič;Zavod Solsticij (2022)" }, {image : "/media/uploads/animation/Dkl6TTjNIMYJb.jpg", title : "Iskre v času;Režija: Jurij Gruden;Senca Studio (2021)" }, {image : "/media/uploads/animation/aF3ZJBnTLCEq5XH.jpg", title : "Septembrska klasa;Režija: Igor Šterk;A.A.C. Productions (2022)" }, {image : "/media/uploads/animation/k1adCnn3PHaO.jpg", title : "Jaz sem Frenk;Režija: Metod Pevec;Vertigo (2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/MLr5935I2Cwh.jpg", title : "Prasica, slabšaln izraz za žensko;Režija: Tijana Zinajić;December (2021)" }, {image : "/media/uploads/animation/2byxsgm50sn5oV0.jpg", title : "Tako se je končalo poletje;Režija: Matjaž Ivanišin;Staragara (2022)" }, {image : "/media/uploads/animation/2HMTZwXpJHqd.jpg", title : "Spacapufi;Režija: Jaka Ivanc;Strup produkcija (2021)" }, {image : "/media/uploads/animation/uxJrm9pWck.jpg", title : "Verschwinden / Izginjanje;Režija: Andrina Mračnikar;Vertigo (2022)" }, {image : "/media/uploads/animation/72nTb3FJr3G7C.jpg", title : "Polsestra;Režija: Damjan Kozole;Vertigo (2019)" }, {image : "/media/uploads/animation/8RlFNuWJflATX.jpg", title : "LGBT_SLO_1984;Režija: Boris Petkovič;Zavod Kineki (2022)" }, ]