STOP PRIREJANJU DEJSTEV!

Datum objave: 26.08.2018

Izjava za javnost ob shodu Piratske stranke

Namesto uvoda v razmislek ponujamo sledeče:

Prometni predpisi ne omejujejo pravice do svobodnega gibanja. Le pravila postavijo, da se ne zaletavamo in ne ogrožamo drug drugega.

Slovnična pravila ne omejujejo pravice govora. Le pravila postavljajo, da ne pride do nerazumevanja in da lahko komuniciramo.


AIPA pozorno spremlja kampanjo nasprotnikov Direktive o avtorskih pravicah, v kateri ne manjka neprimernih pritiskov na odločevalce (nazadnje na Evropske poslance), še posebej pa gonjo zaznamuje pomanjkanje informacij, prirejanje dejstev in celo laži. Odsotnost kakršnegakoli strokovnega dialoga je boleča. Trezne argumente so zamenjale 'fake news'.

Med tovrstne kampanje sodi tudi današnji shod v Ljubljani, na katerem je bilo izrečenih veliko neresnic. Med drugimi tudi to, da bi se s sprejemom Direktive uvedel davek na povezave, vpeljal t.i. samodejni filter, s katerimi naj bi se uvedel nadzor nad objavami in vedenjem uporabnikov spleta, oz. da bi sprejem Direktive pomenil konec interneta kot ga poznamo.

Seveda nič od tega ne drži.

Predlog Direktive je predmet napadov samooklicanih civilnih gibanj, ki pa so vse prej kot to. Splošno znano je, da jih finančno in logistično podpirajo prav tista podjetja (t.i. skupina GAFA – Google, Amazon, Facebook in Apple) iz ameriške Silicijeve doline, ki imajo od stanja, kot je v EU, največje finančne koristi, z drobtinami pa financirajo 'civilna' združenja, ki potem 'neodvisno' in 'samoiniciativno' organizirajo shode, kot je današnji.

Ti za uporabo avtorskih pravic plačujejo zelo malo oz. v Sloveniji nič, končnim uporabnikom pa te pravice na koncu vseeno zaračunavajo, in sicer prek različnih oblik oglaševanja, pristojbin, ipd. Njihove 'usluge' namreč niso zastonj, kot bi pomislili ob besedah zagovornikov "svobodnega interneta". Denar se večinoma steka v ZDA, evropski in slovenski imetniki pravic, pa tudi države članice, pa od tega nimajo skoraj nič. Interenta ne bo konec, kot bi morda lahko celo pomislili ob gromenju piratov. Za končne uporabnike se ne bo prav nič spremenilo (podražilo, če želite). Direktiva bo le uvedla obveznost, da bodo GAFA in ostali, ki so že davno tega 'ugrabili internet', odgovorno in ustrezno (po)plačali kreativce vsebin, s katerimi služijo.

O morali teh podjetij je dovolj zgovoren podatek, da EU razmišlja o obdavčitvi tehnoloških velikanov, ki se poslužujejo različnih davčnih iger, da ne bi plačevale davkov od dobička, ustvarjenega v EU. Samo predstavljamo pa si lahko njihov odpor do plačila pravičnih nadomestil ustvarjalcem, ki so pogajalsko veliko šibkejši, kot npr. Evropska unija.

Zato je nesmiselno govoriti, da želi EU z Direktivo o avtorskih pravicah ugrabiti internet. Tega si že tako ali drugače lastijo multinacionalke iz ZDA. Nekateri pa jim pri tem pod krinko "svobodnega interneta" vede ali nevede pomagajo.

Vsi pomembnejši tuji mediji so že poročali, da je  Google v kampanijo proti sprejemu ustrezne regulative 'investiral' 31 MIO €! Vsaj za en del tega kolača vemo, da je našel prejemnike tudi v Sloveniji.

Ne slepimo se: GAFA s pritiski, kot je današnji shod Piratov, poskuša ohraniti "status quo" in še naprej plemenititi in povečevati dobičke. Vse to na račun ustvarjalcev, te pa internetni velikani s svojim enormnim kapitalom zlahka preglasijo.

AIPA v imenu tisoče imetnikov, ki jih zastopa, računa na trezno presojo in uspešno ločitev zrn od plevela ter drži pesti za zakonodajo, ki bo Evropo ohranila ustvarjalcem prijazno.


Namesto zaključka:

Direktiva ne bo omejevala interneta. Le ustrezen zakonodajni okvir bo postavila in zagotovila, da bodo on-line servisi ustvarjalcem plačali ustrezno nadomestilo in s tem izkazali vsaj trohico spoštovanja do vsebin, s katerimi že leta služijo!

[ {image : "/media/uploads/animation/rvlnsudohZIoFS.jpg", title : "Krvno maščevanje;Režija: Marija Zidar;Vertigo (2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/v_MNXuthXF.jpg", title : "Odraščanje;Režija: Siniša Gačić, Dominik Mencej;Zuhr Film (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/_mRlaD4MTZv6Qw.jpg", title : "Igram, sem;Režija: Miroslav Mandić;Filmostovje (2018), foto: Mitja Ličen" }, {image : "/media/uploads/animation/TVxEjd4thiH.jpg", title : "To delo je v javni lasti;Režija: Amir Muratović;Cebram (2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/lNRjvXseqn9.jpg", title : "Dolga pot do prvih korakov;Režija: Ratko Stojiljković, Julija Minet, Jasmina Mustafić;Luksuz produkcija (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/yT4uhIfOcg.jpg", title : "Nevidna roka Adama Smitha;Režija: Slobodan Maksimović;December (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/tDdTBHI2uD0.jpg", title : "Tiho;Režija: Barbara Zemljič;Blade production (2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/_wleoayWl1EJGwt.jpg", title : "My way 50;Režija: Maja Weiss;Zavod Maja Weiss (2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/xyAo6iYQCcUQtRq.jpg", title : "Martin Krpan;Režija: Nejc Saje;Strup produkcija (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/LaYA6MG3Moxhrde.jpg", title : "Čevljarna;Režija: Anton Martin Emeršič;AGRFT UL (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/QSwdOCpP26O5M.jpg", title : "Posledice;Režija: Darko Štante;Temporama (2018), foto: Luka Škulj" }, {image : "/media/uploads/animation/lV8yrgVaBex0.jpg", title : "Tunel;Režija: Gregor Andolšek;Strup produkcija (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/xpqzvvLR9Oku.jpg", title : "Zgodovina ljubezni;Režija: Sonja Prosenc;Monoo (2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/me6x5cFoHl.jpg", title : "Catican;Režija: Asja Trost, Mery Gobec, Ines Sampaio;School of Arts UNG, Famul Stuart (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/fvo8pMXArjt.jpg", title : "Koyaa;Režija: Kolja Saksida;ZVVIKS (2017/2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/cZvJob5KP6Th.jpg", title : "Princ Ki-Ki-Do;Režija: Grega Mastnak;Ozor (2017/2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/ClFwlyp2_X8BT.jpg", title : "Šivi;Režija: Miroslav Terzić;West End production, Nora production (2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/k1adCnn3PHaO.jpg", title : "Jaz sem Frenk;Režija: Metod Pevec;Vertigo (2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/qFWb85WW3vPTHKI.jpg", title : "Trahere;Režija: Juš Jeraj, Atila Urbančič;Trahere (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/3VPO24tM69.jpg", title : "Princ Ki-Ki-Do;Režija: Grega Mastnak;Ozor (2017/2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/TaK1OCHnen5M2M.jpg", title : "Fountain;Režija: Goran Vojnović;Arsmedia (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/ESnUuse7jnZn.jpg", title : "Ne bom več luzerka;Režija: Urša Menart;Vertigo (2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/_XfB4ozZmA.jpg", title : "Koyaa;Režija: Kolja Saksida;ZVVIKS (2017/2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/mzuNjzlyJ6.jpg", title : "Vlado;Režija: Miran Zupanič;Arsmedia (2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/A7OlNY6hDcP.jpg", title : "Leto opice;Režija: Vladimir Blaževski;Pank Film (MK), Strup produkcija, Kiselo dete, Infinity (2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/sOcqHOpIKo7.jpg", title : "Bližnje srečanje;Režija: Filip Bihar, Samo Bihar, Antonella D'Amico, Miha Oven, Anja Zadnik;School of Arts UNG, Famul Stuart (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/wV4_7rFNG0V6.jpg", title : "Zamejen;Režija: Leo Černic;AGRFT UL (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/yIfSXiAFJKJl.jpg", title : "Akcija D. B.;Režija: Dana Budisavljević;Hulahop, December (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/gnc_i8zVQReu3F_.jpg", title : "Celica;Režija: Dušan Kastelic;Bugbrain (2017)" }, ]