SCAPR srečanje v Ljubljani

Datum objave: 07.04.2017

AIPA je v sodelovanju z IPF od 27. 3. do 30. 3. gostila srečanje Upravnega odbora svetovnega združenja za zaščito pravic izvajalcev SCAPR in delovnih skupin te organizacije. Upravni odbor SCAPR, ki mu predseduje prvi mož irskega združenja RAAP Eanna Casey, član pa je tudi direktor AIPA Gregor Štibernik, je dal zeleno luč za ureditev sodelovanja z Mednarodno organizacijo za standardizacijo (ISO) na področju sistema ISAN. Omenjeno sodelovanje je izrednega pomena za igralce, saj omogoča učinkovito določanje edinstvenih identifikatorjev na področju avdiovizualnih del.

ISAN (International Standard Audiovisual Number), ki ga je razvila ISO, je sistem številčenja in zbiranja metapodatkov za identifikacijo vseh vrst avdiovizualnih del in njihovih različic (filmov, kratkih filmov, dokumentarcev, TV oddaj , športnih prireditev, reklamnih oglasov itd.).

Poleg upravnega odbora so se v Ljubljani na ločenih srečanjih sestali tudi člani delovnih skupin SCAPR za pravna vprašanja (LWG), administracijo pravic (RAWG), IT (TWG) in sodelovanje in razvoj (CDWG). Na srečanju skupine TWG  je predstavnik ene izmed kolektivnih organizacij predstavil uporabo tehnologije za prepoznavo obrazov igralcev v avdiovizualnih delih. Udeleženci sestankov delovnih skupin so izrazili tudi željo po tesnejšemu sodelovanju oz. poenotenju digitalne obdelave in izmenjave podatkov za učinkovitejše kolektivno upravljanje. Iz tega razloga vse več kolektivnih organizacij razmišlja o ustanovitvi skupnih služb. Kot kaže primer nordijskih držav, so nekatere članice SCAPR to že uredile.

Člani delovnih skupin RAWG in TWG, so govorili o razvoju in implementaciji mednarodne podatkovne baze VRDB2. Gre za sistem, ki omogoča izjemno učinkovito izmenjavo podatkov med kolektivnimi organizacijami. Sistem je rezultat desetletja naporov za uskladitev globalnih podatkov o delih in izvajalcih, glavne prednosti pa so zmanjšanje obremenitev zaposlenih s povečevanjem avtomatizacije, pridobivanje informacij in njihove zgodnje izmenjave, standardizacija procesov, skupen format in platforma, večja preglednost, višji prihodki (tudi čezmejni), in zmanjšanje stroškov za imetnike pravic.

Skupina za pravna vprašanja (LWG) je obravnavala primere dobrih praks držav pri implementaciji Pekinške pogodbe o avdiovizualnih izvedbah (BTAP – Beijing Treaty on Audiovisual performances), veliko pa je bilo govora tudi o trenutno neustreznih predlogih k reformi avtorskega prava v EU. Udeleženci so ugotovili, da EU več kot očitno prisluhne kapitalu, ne pa tudi ustvarjalcem, zaradi katerih se je celotna reforma začela. Boj ustvarjalcev avtorskih del, med katere spadajo tudi izvajalci, je zato še bolj pomemben, saj bodo brez ustrezne zaščite ostali šibkejša stranka pri sklepanju pogodb. S tem pa bi bil celoten pomen reforme povsem zgrešen.

SCAPR ima sicer več kot tretjino članic, ki zastopajo več kot eno kategorijo imetnikov pravic, vendar se glede na slišano z implementacijo direktive 2014/26/EU njihova upravljavska struktura ne bo spremenila.

Foto: Arhiv AIPA
[ {image : "/media/uploads/animation/fvo8pMXArjt.jpg", title : "Koyaa;Režija: Kolja Saksida;ZVVIKS (2017/2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/_wleoayWl1EJGwt.jpg", title : "My way 50;Režija: Maja Weiss;Zavod Maja Weiss (2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/qFWb85WW3vPTHKI.jpg", title : "Trahere;Režija: Juš Jeraj, Atila Urbančič;Trahere (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/me6x5cFoHl.jpg", title : "Catican;Režija: Asja Trost, Mery Gobec, Ines Sampaio;School of Arts UNG, Famul Stuart (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/k1adCnn3PHaO.jpg", title : "Jaz sem Frenk;Režija: Metod Pevec;Vertigo (2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/yT4uhIfOcg.jpg", title : "Nevidna roka Adama Smitha;Režija: Slobodan Maksimović;December (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/3VPO24tM69.jpg", title : "Princ Ki-Ki-Do;Režija: Grega Mastnak;Ozor (2017/2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/A7OlNY6hDcP.jpg", title : "Leto opice;Režija: Vladimir Blaževski;Pank Film (MK), Strup produkcija, Kiselo dete, Infinity (2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/LaYA6MG3Moxhrde.jpg", title : "Čevljarna;Režija: Anton Martin Emeršič;AGRFT UL (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/_XfB4ozZmA.jpg", title : "Koyaa;Režija: Kolja Saksida;ZVVIKS (2017/2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/rvlnsudohZIoFS.jpg", title : "Krvno maščevanje;Režija: Marija Zidar;Vertigo (2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/tDdTBHI2uD0.jpg", title : "Tiho;Režija: Barbara Zemljič;Blade production (2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/lNRjvXseqn9.jpg", title : "Dolga pot do prvih korakov;Režija: Ratko Stojiljković, Julija Minet, Jasmina Mustafić;Luksuz produkcija (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/_mRlaD4MTZv6Qw.jpg", title : "Igram, sem;Režija: Miroslav Mandić;Filmostovje (2018), foto: Mitja Ličen" }, {image : "/media/uploads/animation/wV4_7rFNG0V6.jpg", title : "Zamejen;Režija: Leo Černic;AGRFT UL (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/mzuNjzlyJ6.jpg", title : "Vlado;Režija: Miran Zupanič;Arsmedia (2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/lV8yrgVaBex0.jpg", title : "Tunel;Režija: Gregor Andolšek;Strup produkcija (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/v_MNXuthXF.jpg", title : "Odraščanje;Režija: Siniša Gačić, Dominik Mencej;Zuhr Film (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/yIfSXiAFJKJl.jpg", title : "Akcija D. B.;Režija: Dana Budisavljević;Hulahop, December (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/gnc_i8zVQReu3F_.jpg", title : "Celica;Režija: Dušan Kastelic;Bugbrain (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/xyAo6iYQCcUQtRq.jpg", title : "Martin Krpan;Režija: Nejc Saje;Strup produkcija (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/ClFwlyp2_X8BT.jpg", title : "Šivi;Režija: Miroslav Terzić;West End production, Nora production (2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/TaK1OCHnen5M2M.jpg", title : "Fountain;Režija: Goran Vojnović;Arsmedia (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/sOcqHOpIKo7.jpg", title : "Bližnje srečanje;Režija: Filip Bihar, Samo Bihar, Antonella D'Amico, Miha Oven, Anja Zadnik;School of Arts UNG, Famul Stuart (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/QSwdOCpP26O5M.jpg", title : "Posledice;Režija: Darko Štante;Temporama (2018), foto: Luka Škulj" }, {image : "/media/uploads/animation/xpqzvvLR9Oku.jpg", title : "Zgodovina ljubezni;Režija: Sonja Prosenc;Monoo (2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/TVxEjd4thiH.jpg", title : "To delo je v javni lasti;Režija: Amir Muratović;Cebram (2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/ESnUuse7jnZn.jpg", title : "Ne bom več luzerka;Režija: Urša Menart;Vertigo (2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/cZvJob5KP6Th.jpg", title : "Princ Ki-Ki-Do;Režija: Grega Mastnak;Ozor (2017/2018)" }, ]