Televizijske hiše: spletne platforme nas s finančno močjo prikrajšujejo za vsebine

Datum objave: 31.08.2020

Znano je, da je pandemija covid-19 močno oklestila svetovno avdiovizualno produkcijo, saj so bili zaradi številnih omejevalnih ukrepov studii zaprti, avdiovizualni ustvarjalci pa niso mogli delati. Zato je na trgu trenutno zelo malo novih filmov, serij in dokumentarcev, kar so zaznale tudi spletne platforme. Netflix, Amazon Prime Video, Disney+ in drugi tehnološki velikani so v času omejevalnih ukrepov beležili strmo rast naročnikov in kovali nadpovprečno visoke dobičke. Zato si zdaj z lahkoto privoščijo, da za nova avdiovizualna dela plačajo več, kot televizijske postaje. Te se zato vse bolj soočajo s pomanjkanjem vsebin, pravi izvršni direktor britanskega združenja neodvisnih producentov John McVay.

"Če v Veliki Britaniji in drugod po svetu ne bo prišlo do vnovičnega polnega zagona avdiovizualne produkcije, bodo imele televizijske postaje v prihodnjih mesecih in letih velike težave s predvajanjem vsebin. Če ne bo novih vsebin, ne bo gledalcev, zato tudi ne bo oglasov, s katerimi se financirajo. To pa lahko ogrozi obstoj mnogih televizijskih hiš," je poudaril. Ob tem je opozoril, da se praktično vsi tradicionalni mediji zaradi posledic covid-19 srečujejo z upadom oglaševanja in prihodkov. Najbolj pereče razmere pa so prav na področju televizije, je po poročanju britanskega časnika Guardian na edinburškem televizijskem festivalu dejal McVay.

Kreativni direktor festivala Stewart Clark je prav tako opozoril na negotov položaj televizijskih postaj. "Televizija je v stanju negotovosti, čeprav jo, tako kot streaming platforme, gledalci vse več gledajo. Razlog za negotovost je pomanjkanje oglasov, kar avtomatično pomeni tudi manj denarja za nove vsebine, ki si jih televizijske hiše ob licitacijskem boju s spletnimi platformami enostavno ne morejo privoščiti", je poudaril.

Začelo se je dogajati natančno tisto, kar so avdiovizualni ustvarjalci in njihove organizacije opozarjali, in sicer, da se vse več vsebin seli na splet. Poleg težav s financiranjem, ki jih imajo televizijske hiše, je še bolj pereče vprašanje statusa ustvarjalcev. Milijoni po EU so zaradi posledic covid-19 izgubili delo, kar pomeni, da jih je veliko prenehalo ustvarjati. Za vedno. To seveda pomeni tudi manj vsebin za uporabnike.

V AIPA, kjer že od začetka zdravstvene krize opozarjamo na težak položaj avdiovizualnih ustvarjalcev in filma v Sloveniji in EU, menimo, da je potrebno trg v EU urediti. Na eni strani je potrebna ustrezna obdavčitev spletnih velikanov, ki ne dajo nič oz. zelo malo trgom, kjer ustvarjajo dobičke, po drugi strani pa je nujna ustrezna vseevropska implementacija Direktive o avtorskih pravicah na enotnem digitalnem trgu. Ta mora nujno vključevati tudi pravično in proporcionalno nadomestilo za avdiovizualne ustvarjalce. Če bi bila Direktiva že implementirana, bi avdiovizualni ustvarjalci prejemali nadomestilo in bi tako veliko lažje prebrodili trenutne razmere. S tem bi jih veliko več ostalo v poklicu, ki ga radi opravljajo. V ustvarjanju.

[ {image : "/media/uploads/animation/srBBcMxyri.jpg", title : "Žica;Režija: Tiha Gudac;OFF World/URGH! (2021)" }, {image : "/media/uploads/animation/z_QO4GQn5F.jpg", title : "Legenda o zlatorogu;Režija: Lea Vučko;Octopics (2022)" }, {image : "/media/uploads/animation/xpqzvvLR9Oku.jpg", title : "Zgodovina ljubezni;Režija: Sonja Prosenc;Monoo (2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/IcCMwWabbDDF9.jpg", title : "A ti mene vidiš?;Režija: Jan Cvitkovič;Zavod Solsticij (2022)" }, {image : "/media/uploads/animation/5nNIF95NJEvL.jpg", title : "Ne pozabi dihati;Režija: Martin Turk;Bela film (2019)" }, {image : "/media/uploads/animation/7RMyTbu7gjT.jpg", title : "Beli bojevnik v črni obleki;Režija: Maja Weiss;Bela film (2021)" }, {image : "/media/uploads/animation/D6Da8_YOtQmFP.jpg", title : "Inventura;Režija: Darko Sinko;December (2021)" }, {image : "/media/uploads/animation/MLr5935I2Cwh.jpg", title : "Prasica, slabšaln izraz za žensko;Režija: Tijana Zinajić;December (2021)" }, {image : "/media/uploads/animation/1oIrrLJYgJSckX.jpg", title : "Zastoj;Režija: Vinko Moderndörfer;Forum Ljubljana (2021)" }, {image : "/media/uploads/animation/8RlFNuWJflATX.jpg", title : "LGBT_SLO_1984;Režija: Boris Petkovič;Zavod Kineki (2022)" }, {image : "/media/uploads/animation/HW2NqBQGAZfRi.jpg", title : "Odpuščanje;Režija: Marija Zidar;Vertigo (2021)" }, {image : "/media/uploads/animation/s22spefONAhEjuW.jpg", title : "Kapa;Režija: Slobodan Maksimović;Senca Studio (2022)" }, {image : "/media/uploads/animation/k1adCnn3PHaO.jpg", title : "Jaz sem Frenk;Režija: Metod Pevec;Vertigo (2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/RSlwCIYpgC.jpg", title : "Jezdeca;Režija: Dominik Mencej;Staragara (2022)" }, {image : "/media/uploads/animation/72nTb3FJr3G7C.jpg", title : "Polsestra;Režija: Damjan Kozole;Vertigo (2019)" }, {image : "/media/uploads/animation/2byxsgm50sn5oV0.jpg", title : "Tako se je končalo poletje;Režija: Matjaž Ivanišin;Staragara (2022)" }, {image : "/media/uploads/animation/qW_vixhBTuLKJ.jpg", title : "Nekoč so bili ljudje (2021);Režija: Goran Vojnović;Arsmedia (2021)" }, {image : "/media/uploads/animation/CDIYMZmwKn.jpg", title : "Orkester;Režija: Matevž Luzar;Gustav Film (2021)" }, {image : "/media/uploads/animation/kKPlQ2lSPX.jpg", title : "Vesolje med nami;Režija: Rahela Jagrič Pirc;Arsmedia (2021)" }, {image : "/media/uploads/animation/Dkl6TTjNIMYJb.jpg", title : "Iskre v času;Režija: Jurij Gruden;Senca Studio (2021)" }, {image : "/media/uploads/animation/2HMTZwXpJHqd.jpg", title : "Spacapufi;Režija: Jaka Ivanc;Strup produkcija (2021)" }, {image : "/media/uploads/animation/aF3ZJBnTLCEq5XH.jpg", title : "Septembrska klasa;Režija: Igor Šterk;A.A.C. Productions (2022)" }, {image : "/media/uploads/animation/uxJrm9pWck.jpg", title : "Verschwinden / Izginjanje;Režija: Andrina Mračnikar;Vertigo (2022)" }, ]