Portugalci uspešno omejujejo spletno piratstvo

Datum objave: 09.08.2017

Uporaba različnih piratskih strani na Portugalskem se je od konca leta 2015 znižala kar za 69,7 odstotkov, kažeta ločeni poročili spletne analitske hiše INCOPRO in združenj Motion Picture Association (MPA) in Associação Portuguesa de Defesa de Obras Audiovisuais (FEVIP). Manj spletnega piratstva je posledica portugalske zakonodaje, ki od konca leta 2015 predvideva možnost blokiranja piratskih spletnih strani ponudnikov spletnih storitev, če jim to naroči urad za varovanje avtorskih pravic IGAC.

Omenjen sistem se je izkazal za izredno učinkovitega, saj se je po sprejemu zakonodaje zmanjšalo tudi število uporabnikov, ki želijo dostopati do piratskih spletnih strani. Oblasti na Portugalskem so v omenjenem obdobju v dogovoru z avdiovizualnimi združenji od 250 najbolj obiskanih piratskih spletnih strani blokirale 65 spletnih strani, s čimer se je znižala njihova uporaba za skoraj 57 odstotkov.

V združenjih avdiovizualnih avtorjev na Portugalskem ocenjujejo, da gre za spodbudne številke, vendar je potrebno razmere urediti globalno. Portugalski primer kaže, da se število obiskov piratskih spletnih strani na Portugalskem zmanjšuje, se pa npr. povečuje število obiskov teh strani v portugalsko govoreči Braziliji. Zato ocenjujejo, da je potreben skupen nastop.

Blokiranje piratskih spletnih strani je v zadnjih letih postala praksa tudi v nekaterih ostalih evropskih državah, in sicer z dobrimi rezultati. V Sloveniji imamo precej ohlapno zakonodajo na tem področju, zato je kršenje avtorskih pravic ustaljena praksa. Kršenje avtorskih pravic se namreč dotika več zakonov, za njihovo uveljavljanje pa so pristojne različne institucije. Poleg tega je po zakonodaji lahko nekdo obsojen zaradi kršenja avtorskih pravic le, če bi si npr. z nalaganjem torrentov pridobil veliko premoženjsko korist, npr. 5000 evrov. Ker je tega malo, predvsem pa je težko dokazljivo, se policija s tem praktično ne ukvarja. Portugalski primer je lahko dobra rešitev tudi za Slovenijo, saj s tem policiji in sodstvu ne bi nalagali dodatnega dela.

V AIPA vselej podpiramo napore za zmanjšanje spletnega piratstva. Evropski kreativni sektor, ki temelji na avtorskih pravicah, zaposluje 11 milijonov ljudi in igra pomembno vlogo v evropskem gospodarstvu, tudi v Sloveniji. Zaradi piratstva na koncu izgubijo vsi, tudi uporabniki, saj je zato, ker avtorji ne dobijo ustreznih plačil, na trgu manj kreativnih del.

Da bi dolgoročno rešili težave s spletnim piratstvom, bi morali slediti trem pristopom, in sicer omogočiti lažji dostop do legalnih vsebin, poučiti uporabnike glede negativnih vplivov zaradi piratstva in sprejeti globalno protipiracijsko zakonodajo.

AIPA je sicer tudi članica Združenja imetnikov pravic, ki med svoje prednostne naloge uvršča prav opozarjanje na kršitve v zvezi z avtorskimi pravicami oz. boj proti spletnemu piratstvu.

[ {image : "/media/uploads/animation/rvlnsudohZIoFS.jpg", title : "Krvno maščevanje;Režija: Marija Zidar;Vertigo (2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/fvo8pMXArjt.jpg", title : "Koyaa;Režija: Kolja Saksida;ZVVIKS (2017/2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/wV4_7rFNG0V6.jpg", title : "Zamejen;Režija: Leo Černic;AGRFT UL (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/yIfSXiAFJKJl.jpg", title : "Akcija D. B.;Režija: Dana Budisavljević;Hulahop, December (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/qFWb85WW3vPTHKI.jpg", title : "Trahere;Režija: Juš Jeraj, Atila Urbančič;Trahere (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/LaYA6MG3Moxhrde.jpg", title : "Čevljarna;Režija: Anton Martin Emeršič;AGRFT UL (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/TaK1OCHnen5M2M.jpg", title : "Fountain;Režija: Goran Vojnović;Arsmedia (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/lV8yrgVaBex0.jpg", title : "Tunel;Režija: Gregor Andolšek;Strup produkcija (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/ClFwlyp2_X8BT.jpg", title : "Šivi;Režija: Miroslav Terzić;West End production, Nora production (2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/_mRlaD4MTZv6Qw.jpg", title : "Igram, sem;Režija: Miroslav Mandić;Filmostovje (2018), foto: Mitja Ličen" }, {image : "/media/uploads/animation/lNRjvXseqn9.jpg", title : "Dolga pot do prvih korakov;Režija: Ratko Stojiljković, Julija Minet, Jasmina Mustafić;Luksuz produkcija (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/QSwdOCpP26O5M.jpg", title : "Posledice;Režija: Darko Štante;Temporama (2018), foto: Luka Škulj" }, {image : "/media/uploads/animation/ESnUuse7jnZn.jpg", title : "Ne bom več luzerka;Režija: Urša Menart;Vertigo (2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/gnc_i8zVQReu3F_.jpg", title : "Celica;Režija: Dušan Kastelic;Bugbrain (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/TVxEjd4thiH.jpg", title : "To delo je v javni lasti;Režija: Amir Muratović;Cebram (2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/_XfB4ozZmA.jpg", title : "Koyaa;Režija: Kolja Saksida;ZVVIKS (2017/2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/sOcqHOpIKo7.jpg", title : "Bližnje srečanje;Režija: Filip Bihar, Samo Bihar, Antonella D'Amico, Miha Oven, Anja Zadnik;School of Arts UNG, Famul Stuart (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/cZvJob5KP6Th.jpg", title : "Princ Ki-Ki-Do;Režija: Grega Mastnak;Ozor (2017/2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/yT4uhIfOcg.jpg", title : "Nevidna roka Adama Smitha;Režija: Slobodan Maksimović;December (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/_wleoayWl1EJGwt.jpg", title : "My way 50;Režija: Maja Weiss;Zavod Maja Weiss (2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/me6x5cFoHl.jpg", title : "Catican;Režija: Asja Trost, Mery Gobec, Ines Sampaio;School of Arts UNG, Famul Stuart (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/v_MNXuthXF.jpg", title : "Odraščanje;Režija: Siniša Gačić, Dominik Mencej;Zuhr Film (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/mzuNjzlyJ6.jpg", title : "Vlado;Režija: Miran Zupanič;Arsmedia (2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/tDdTBHI2uD0.jpg", title : "Tiho;Režija: Barbara Zemljič;Blade production (2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/k1adCnn3PHaO.jpg", title : "Jaz sem Frenk;Režija: Metod Pevec;Vertigo (2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/xyAo6iYQCcUQtRq.jpg", title : "Martin Krpan;Režija: Nejc Saje;Strup produkcija (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/xpqzvvLR9Oku.jpg", title : "Zgodovina ljubezni;Režija: Sonja Prosenc;Monoo (2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/A7OlNY6hDcP.jpg", title : "Leto opice;Režija: Vladimir Blaževski;Pank Film (MK), Strup produkcija, Kiselo dete, Infinity (2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/3VPO24tM69.jpg", title : "Princ Ki-Ki-Do;Režija: Grega Mastnak;Ozor (2017/2018)" }, ]