Jarre: če ne bomo ukrepali, bo posledice koronakrize čutilo več generacij

Datum objave: 21.04.2020

Zaščita zdravja in preživetje ljudi sta najpomembnejša v času boja zoper pandemijo novega koronavirusa, zato je razumljivo, da države in mednarodne organizacije temu posvečajo največ pozornosti. Vendar je izbruh bolezni covid-19 katastrofa tudi za kulturni in kreativni sektor, saj je ta zaradi narave dela eden najbolj ranljivih in trenutno najbolj prizadetih na svetu. Umetniki oz. ustvarjalci zaradi različnih oblik omejitev, ki so jih zaradi koronavirusa uvedle države, ne morejo delati, zato so zapadli v socialno in finančno krizo. Če ne bodo deležni pomoči na globalni ravni, bomo v času pandemije, pa tudi po njej, izgubili na milijone ustvarjalcev. Posledice krize pa bo na kulturnem področju čutilo še več generacij, je v virtualni debati ResiliArt povedal skladatelj, predsednik CISAC in Unescov ambasador dobre volje Jean-Michel Jarre.

Jarre je v okviru debate, ki jo je pripravila Organizacija ZN za izobraževanje, znanost in kulturo (Unesco) v sodelovanju s CISAC, dejal, da je vloga vlad v tem trenutku nenadomestljiva. "Vlade po svetu morajo pomagati kulturnemu sektorju, da bo okreval. Kulturni sektor pa bo lahko odigral svojo ekonomsko in socialno vlogo po krizi, tudi na področju ohranjanja zdajšnjega načina življenja", je poudaril.

"Uporaba kulturnih vsebin se je v času pandemije močno povečala in je verjetno, takoj za hrano, druga najbolj iskana dobrina. Kultura je osnovna potreba naše družbe, saj ustvarjalci negujejo naše življenje in nam pomagajo preživeti v težkih časih. V času, ko je večina ljudi za štirimi stenami, se ljudje v begu pred realnostjo obračajo k umetnosti, zabavi, kulturi. Ustvarjalna dela, knjige, filmi, glasba ali vizualna umetnost prinašajo v domove ljudi nepogrešljivo vrednost kulture in nam pomagajo preživeti," je poudaril Jarre. Dodal je, da so umetniki tudi podjetniki, ki poganjajo gospodarstvo in ustvarjajo delovna mesta. "To vse kaže na globalni pomen kulturno-kreativnega sektorja", je dejal.

"Kulturo bi morali videti tudi kot del izhodne strategije iz trenutne krize, ustvarjalci pa imajo pomembno vlogo pri oblikovanju te strategije. Čas je, da se vsi kulturniki in kreativci združimo, organiziramo razprave in poiščemo rešitve na globalni ravni," je ocenil Jarre.

Predsednik združenja CISAC, katerega članica je tudi AIPA, je bil ob tem kritičen do sebičnosti digitalnih velikanov, ki v času krize z deli ustvarjalcev zaslužijo ogromno denarja, a jim kljub temu ne pomagajo. "Tu ne gre le za vprašanja, povezana z avtorskimi pravicami in nadomestili. Gre za moralno obnašanje. Če spletni velikani zdaj kujejo velike dobičke na račun pandemije, bi morali pomagati ustvarjalcem, ki jim s svojimi deli omogočajo, da te dobičke sploh ustvarjajo. Če ne bo pomoči, bomo izgubili veliko talentov", je še poudaril Jarre.

Več o projektu ResiliArt in spletni debati si lahko preberete na naši spletni strani ali na tej povezavi.

[ {image : "/media/uploads/animation/TVxEjd4thiH.jpg", title : "To delo je v javni lasti;Režija: Amir Muratović;Cebram (2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/A7OlNY6hDcP.jpg", title : "Leto opice;Režija: Vladimir Blaževski;Pank Film (MK), Strup produkcija, Kiselo dete, Infinity (2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/wV4_7rFNG0V6.jpg", title : "Zamejen;Režija: Leo Černic;AGRFT UL (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/ESnUuse7jnZn.jpg", title : "Ne bom več luzerka;Režija: Urša Menart;Vertigo (2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/_XfB4ozZmA.jpg", title : "Koyaa;Režija: Kolja Saksida;ZVVIKS (2017/2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/v_MNXuthXF.jpg", title : "Odraščanje;Režija: Siniša Gačić, Dominik Mencej;Zuhr Film (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/TaK1OCHnen5M2M.jpg", title : "Fountain;Režija: Goran Vojnović;Arsmedia (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/yT4uhIfOcg.jpg", title : "Nevidna roka Adama Smitha;Režija: Slobodan Maksimović;December (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/LaYA6MG3Moxhrde.jpg", title : "Čevljarna;Režija: Anton Martin Emeršič;AGRFT UL (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/yIfSXiAFJKJl.jpg", title : "Akcija D. B.;Režija: Dana Budisavljević;Hulahop, December (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/_wleoayWl1EJGwt.jpg", title : "My way 50;Režija: Maja Weiss;Zavod Maja Weiss (2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/ClFwlyp2_X8BT.jpg", title : "Šivi;Režija: Miroslav Terzić;West End production, Nora production (2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/fvo8pMXArjt.jpg", title : "Koyaa;Režija: Kolja Saksida;ZVVIKS (2017/2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/lNRjvXseqn9.jpg", title : "Dolga pot do prvih korakov;Režija: Ratko Stojiljković, Julija Minet, Jasmina Mustafić;Luksuz produkcija (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/qFWb85WW3vPTHKI.jpg", title : "Trahere;Režija: Juš Jeraj, Atila Urbančič;Trahere (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/_mRlaD4MTZv6Qw.jpg", title : "Igram, sem;Režija: Miroslav Mandić;Filmostovje (2018), foto: Mitja Ličen" }, {image : "/media/uploads/animation/mzuNjzlyJ6.jpg", title : "Vlado;Režija: Miran Zupanič;Arsmedia (2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/3VPO24tM69.jpg", title : "Princ Ki-Ki-Do;Režija: Grega Mastnak;Ozor (2017/2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/xyAo6iYQCcUQtRq.jpg", title : "Martin Krpan;Režija: Nejc Saje;Strup produkcija (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/gnc_i8zVQReu3F_.jpg", title : "Celica;Režija: Dušan Kastelic;Bugbrain (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/tDdTBHI2uD0.jpg", title : "Tiho;Režija: Barbara Zemljič;Blade production (2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/xpqzvvLR9Oku.jpg", title : "Zgodovina ljubezni;Režija: Sonja Prosenc;Monoo (2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/cZvJob5KP6Th.jpg", title : "Princ Ki-Ki-Do;Režija: Grega Mastnak;Ozor (2017/2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/rvlnsudohZIoFS.jpg", title : "Krvno maščevanje;Režija: Marija Zidar;Vertigo (2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/sOcqHOpIKo7.jpg", title : "Bližnje srečanje;Režija: Filip Bihar, Samo Bihar, Antonella D'Amico, Miha Oven, Anja Zadnik;School of Arts UNG, Famul Stuart (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/me6x5cFoHl.jpg", title : "Catican;Režija: Asja Trost, Mery Gobec, Ines Sampaio;School of Arts UNG, Famul Stuart (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/k1adCnn3PHaO.jpg", title : "Jaz sem Frenk;Režija: Metod Pevec;Vertigo (2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/lV8yrgVaBex0.jpg", title : "Tunel;Režija: Gregor Andolšek;Strup produkcija (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/QSwdOCpP26O5M.jpg", title : "Posledice;Režija: Darko Štante;Temporama (2018), foto: Luka Škulj" }, ]