AIPA podpira zakon, poziva pa k "osvežitvi" sistema

Datum objave: 04.07.2016

AIPA podpira predlog Zakona o kolektivnem upravljanju avtorske in sorodnih pravic (ZKUASP), saj bo ta imetnikom pravic močno olajšal upravljanje kolektivnih organizacij. Predlog zakona imetnikom zagotavlja, da bodo zdaj vse kolektivne organizacije veliko bolj jasno, pregledno in sistematično poročale o svojem poslovanju, kar AIPA sicer že doslej počne.

Kot pravi direktor AIPA Gregor Štibernik, se z uveljavitvijo zakona poslovanje AIPA ne bo nič spremenilo, saj že zdaj posluje pregledno in v skladu z evropskimi direktivami. Zato predloga zakona - tako kot druge kolektivne organizacije, ki imajo urejeno poslovanje - ne vidi kot grožnjo, ampak kot dobro rešitev, saj bo zagotovo prinesel bistveno več pravne varnosti tako imetnikom pravic kot poslovodstvom organizacij. Najpomembneje pa je, da bo sprejem ZKUASP končno odprl pot k za avtorje bistveno bolj pomembnim spremembam Zakona o avtorski in sorodnih pravicah (ZASP).

PREDLOG ZKUASP DAJE USTVARJALCEM  BOLJŠA ORODJA ZA NADZOR IN UPRAVLJANJE

Predlog zakona po mnenju AIPA prinaša številne pomembne določbe, ki niso pomembne le za člane AIPA, temveč za vse ustvarjalce, saj jim daje boljša orodja za nadzor in upravljanje. To ne pomeni, da tega nadzora zdaj ni, vendar je trenutno zaradi preohlapne zakonodaje posameznim organizacijam prepuščena odločitev, kakšno kulturo upravljanja zasledujejo. To pa posledično privede do bistvenih razlik pri pravicah ustvarjalcev pri posameznih kolektivnih organizacijah.

AIPA ŽE DOSLEJ OMOGOČA ENAKOPRAVNOST SVOJIM ČLANOM

Približno 800 imetnikov pravic, od tega skoraj 500 članov treh skupščin AIPA, ima znotraj kolektivne organizacije enakovreden položaj in enakopravno pravico glasovanja, v nekaterih drugih organizacijah pa ima to pravico le nekaj deset izbrancev. Takšno poslovanje je oddaljeno od bistva in temeljev kolektivnega uveljavljanja. Zato je edino pravilno, da je z ZKUASP v dobro imetnikov pravic ukrepala tudi država, pravi Štibernik, sicer lahko pride do zlorab sistema, od katerega ima potem velike materialne koristi le peščica.

POZIVAMO K »OSVEŽITVI« SISTEMA, SAJ JE TA STAR 21 LET

V AIPA poudarjamo, da bi bilo potrebno za boljši položaj ustvarjalcev poleg sprejetja ZKUASP urediti še nekatere zadeve, povezane s sistemom kolektivnega upravljanja. Ključno vlogo na tem področju ima Urad RS za intelektualno lastnino (URSIL).

Če s predlogom zakona namreč jasneje uvajamo nadzor članov, katerim dajemo tudi več moči, kot jo imajo zdaj, pa naloge in obveznosti URSIL kljub novemu zakonu ostajajo na ravni iz leta 1995. Ker se je v 21 letih na področju avtorske in sorodnih pravic v svetu in Sloveniji mnogo spremenilo, menimo, da bi se moral »posodobiti« tudi sistem s svojim ključnim elementom - URSIL.

NAJ BO SPREJEM PREDLOGA ZAKONA LE PRVI KORAK K CELOVITI UREDITVI  RAZMER

Zato pozdravljamo besede direktorice Inštituta za intelektualno lastnino Maje Bogataj Jančič, ki je na maratonskem matičnem odboru DZ pred dnevi dejala, da zakon sicer ni optimalen, je pa nujno potreben kot prvi korak, da se na področju posodobi celoten sistem kolektivnega upravljanja. Če tega ne bo, tudi morebiten prenos URSIL z Ministrstva za gospodarstvo in tehnološki razvoj na Ministrstvo za kulturo ne bo prinesel novega vetra na področju avtorske in sorodnih pravic v Sloveniji.

[ {image : "/media/uploads/animation/_mRlaD4MTZv6Qw.jpg", title : "Igram, sem;Režija: Miroslav Mandić;Filmostovje (2018), foto: Mitja Ličen" }, {image : "/media/uploads/animation/ESnUuse7jnZn.jpg", title : "Ne bom več luzerka;Režija: Urša Menart;Vertigo (2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/3VPO24tM69.jpg", title : "Princ Ki-Ki-Do;Režija: Grega Mastnak;Ozor (2017/2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/TVxEjd4thiH.jpg", title : "To delo je v javni lasti;Režija: Amir Muratović;Cebram (2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/fvo8pMXArjt.jpg", title : "Koyaa;Režija: Kolja Saksida;ZVVIKS (2017/2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/cZvJob5KP6Th.jpg", title : "Princ Ki-Ki-Do;Režija: Grega Mastnak;Ozor (2017/2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/ClFwlyp2_X8BT.jpg", title : "Šivi;Režija: Miroslav Terzić;West End production, Nora production (2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/lNRjvXseqn9.jpg", title : "Dolga pot do prvih korakov;Režija: Ratko Stojiljković, Julija Minet, Jasmina Mustafić;Luksuz produkcija (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/lV8yrgVaBex0.jpg", title : "Tunel;Režija: Gregor Andolšek;Strup produkcija (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/QSwdOCpP26O5M.jpg", title : "Posledice;Režija: Darko Štante;Temporama (2018), foto: Luka Škulj" }, {image : "/media/uploads/animation/gnc_i8zVQReu3F_.jpg", title : "Celica;Režija: Dušan Kastelic;Bugbrain (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/_wleoayWl1EJGwt.jpg", title : "My way 50;Režija: Maja Weiss;Zavod Maja Weiss (2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/A7OlNY6hDcP.jpg", title : "Leto opice;Režija: Vladimir Blaževski;Pank Film (MK), Strup produkcija, Kiselo dete, Infinity (2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/yT4uhIfOcg.jpg", title : "Nevidna roka Adama Smitha;Režija: Slobodan Maksimović;December (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/LaYA6MG3Moxhrde.jpg", title : "Čevljarna;Režija: Anton Martin Emeršič;AGRFT UL (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/xpqzvvLR9Oku.jpg", title : "Zgodovina ljubezni;Režija: Sonja Prosenc;Monoo (2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/v_MNXuthXF.jpg", title : "Odraščanje;Režija: Siniša Gačić, Dominik Mencej;Zuhr Film (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/TaK1OCHnen5M2M.jpg", title : "Fountain;Režija: Goran Vojnović;Arsmedia (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/wV4_7rFNG0V6.jpg", title : "Zamejen;Režija: Leo Černic;AGRFT UL (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/_XfB4ozZmA.jpg", title : "Koyaa;Režija: Kolja Saksida;ZVVIKS (2017/2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/qFWb85WW3vPTHKI.jpg", title : "Trahere;Režija: Juš Jeraj, Atila Urbančič;Trahere (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/k1adCnn3PHaO.jpg", title : "Jaz sem Frenk;Režija: Metod Pevec;Vertigo (2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/mzuNjzlyJ6.jpg", title : "Vlado;Režija: Miran Zupanič;Arsmedia (2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/sOcqHOpIKo7.jpg", title : "Bližnje srečanje;Režija: Filip Bihar, Samo Bihar, Antonella D'Amico, Miha Oven, Anja Zadnik;School of Arts UNG, Famul Stuart (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/yIfSXiAFJKJl.jpg", title : "Akcija D. B.;Režija: Dana Budisavljević;Hulahop, December (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/xyAo6iYQCcUQtRq.jpg", title : "Martin Krpan;Režija: Nejc Saje;Strup produkcija (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/rvlnsudohZIoFS.jpg", title : "Krvno maščevanje;Režija: Marija Zidar;Vertigo (2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/tDdTBHI2uD0.jpg", title : "Tiho;Režija: Barbara Zemljič;Blade production (2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/me6x5cFoHl.jpg", title : "Catican;Režija: Asja Trost, Mery Gobec, Ines Sampaio;School of Arts UNG, Famul Stuart (2017)" }, ]