Pravičen internet za igralce

Datum objave: 13.09.2016

Ste vedeli, da se je v polovici lanskega leta v spletu pretočila več kot milijarda pesmi, filmov in televizijskih serij? Ste vedeli, da je Spotify samo lani podvojil prihodke z ene milijarde evrov na dve milijardi evrov in da so se Netflixovi prihodki v tem obdobju zvišali za četrtino na sedem milijard dolarjev? iTunes je presegel rekordnih sedem milijard dolarjev prihodkov… Kaj imamo od tega igralke in igralci? Bore malo!

To so podatki, ki so dobri za podjetja, ne pa tudi za igralce, saj je tu tudi naš denar. Napočil je čas, da strnemo vrste in nekaj storimo.

ZATO SO ŠTIRI MEDNARODNE ORGANIZACIJE IZVAJALCEV (AEPO-ARTIS, EUROFIA, FIM IN IAO) SPROŽILE SPLETNO KAMPANJO POIMENOVANO FAIR INTERNET, S KATERO ŽELIJO POPRAVITI KRIVICE, KI SE DOGAJAJO IZVAJALCEM. PRIDRUŽIMO SE IN ŠE DANES PODPIŠIMO PETICIJO!

Internet še vedno omogoča nenadzorovano in zastonj uporabo avtorske in sorodnih pravic.

Tako kot danes za uporabo zaščitenih del plačujejo nadomestila kabelski operaterji, radijske in televizijske hiše, organizatorji prireditev, obrtniki, gostinci in mnogi drugi, bi morali za njihovo uporabo ob koncu drugega desetletja novega tisočletja plačevati tudi vsi ponudniki teh vsebin na internetu.

Vendar jih ne!

Zakaj smo nastopajoči v AV delih zaskrbljeni?

Igralci še vedno ne dobimo pravičnega deleža za uporabo svojih posnetih izvedb za vse oblike uporabe, ki so na voljo na tistih delih interneta, ko ne gre za t.i. 'video on demand'.

Pridružite se mednarodni kampanji in tako kot igralka ali igralec naredite korak naprej v boju za zaščito svojih del. Peticiji so se pridružila številna ugledna imena, med drugimi tudi znameniti igralec Javier Bardem, ki je znan aktivni podpornik pravic igralcev. Kot je zapisal, »je vsaka industrija, v kateri so deležniki neenakomerno zaščiteni in v kateri so prihodki neustrezno porazdeljeni, obsojena na propad. Vse, kar igralci želimo, je, da dobimo svoj delež od prihodkov, ustvarjenih na internetu.«

Ne zahteva preveč, se strinjamo?

Ludvik Bagari, podpredsednik Skupščine izvajalcev AIPA

[ {image : "/media/uploads/animation/v_MNXuthXF.jpg", title : "Odraščanje;Režija: Siniša Gačić, Dominik Mencej;Zuhr Film (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/_wleoayWl1EJGwt.jpg", title : "My way 50;Režija: Maja Weiss;Zavod Maja Weiss (2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/_XfB4ozZmA.jpg", title : "Koyaa;Režija: Kolja Saksida;ZVVIKS (2017/2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/rvlnsudohZIoFS.jpg", title : "Krvno maščevanje;Režija: Marija Zidar;Vertigo (2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/k1adCnn3PHaO.jpg", title : "Jaz sem Frenk;Režija: Metod Pevec;Vertigo (2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/QSwdOCpP26O5M.jpg", title : "Posledice;Režija: Darko Štante;Temporama (2018), foto: Luka Škulj" }, {image : "/media/uploads/animation/fvo8pMXArjt.jpg", title : "Koyaa;Režija: Kolja Saksida;ZVVIKS (2017/2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/lNRjvXseqn9.jpg", title : "Dolga pot do prvih korakov;Režija: Ratko Stojiljković, Julija Minet, Jasmina Mustafić;Luksuz produkcija (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/sOcqHOpIKo7.jpg", title : "Bližnje srečanje;Režija: Filip Bihar, Samo Bihar, Antonella D'Amico, Miha Oven, Anja Zadnik;School of Arts UNG, Famul Stuart (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/gnc_i8zVQReu3F_.jpg", title : "Celica;Režija: Dušan Kastelic;Bugbrain (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/qFWb85WW3vPTHKI.jpg", title : "Trahere;Režija: Juš Jeraj, Atila Urbančič;Trahere (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/yIfSXiAFJKJl.jpg", title : "Akcija D. B.;Režija: Dana Budisavljević;Hulahop, December (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/TVxEjd4thiH.jpg", title : "To delo je v javni lasti;Režija: Amir Muratović;Cebram (2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/ESnUuse7jnZn.jpg", title : "Ne bom več luzerka;Režija: Urša Menart;Vertigo (2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/ClFwlyp2_X8BT.jpg", title : "Šivi;Režija: Miroslav Terzić;West End production, Nora production (2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/tDdTBHI2uD0.jpg", title : "Tiho;Režija: Barbara Zemljič;Blade production (2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/yT4uhIfOcg.jpg", title : "Nevidna roka Adama Smitha;Režija: Slobodan Maksimović;December (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/xpqzvvLR9Oku.jpg", title : "Zgodovina ljubezni;Režija: Sonja Prosenc;Monoo (2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/LaYA6MG3Moxhrde.jpg", title : "Čevljarna;Režija: Anton Martin Emeršič;AGRFT UL (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/xyAo6iYQCcUQtRq.jpg", title : "Martin Krpan;Režija: Nejc Saje;Strup produkcija (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/3VPO24tM69.jpg", title : "Princ Ki-Ki-Do;Režija: Grega Mastnak;Ozor (2017/2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/A7OlNY6hDcP.jpg", title : "Leto opice;Režija: Vladimir Blaževski;Pank Film (MK), Strup produkcija, Kiselo dete, Infinity (2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/wV4_7rFNG0V6.jpg", title : "Zamejen;Režija: Leo Černic;AGRFT UL (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/_mRlaD4MTZv6Qw.jpg", title : "Igram, sem;Režija: Miroslav Mandić;Filmostovje (2018), foto: Mitja Ličen" }, {image : "/media/uploads/animation/lV8yrgVaBex0.jpg", title : "Tunel;Režija: Gregor Andolšek;Strup produkcija (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/TaK1OCHnen5M2M.jpg", title : "Fountain;Režija: Goran Vojnović;Arsmedia (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/me6x5cFoHl.jpg", title : "Catican;Režija: Asja Trost, Mery Gobec, Ines Sampaio;School of Arts UNG, Famul Stuart (2017)" }, {image : "/media/uploads/animation/mzuNjzlyJ6.jpg", title : "Vlado;Režija: Miran Zupanič;Arsmedia (2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/cZvJob5KP6Th.jpg", title : "Princ Ki-Ki-Do;Režija: Grega Mastnak;Ozor (2017/2018)" }, ]