Plačljiva TV in VOD sistemi beležijo rekordne prihodke

Datum objave: 07.08.2017

Skupni prihodki plačljive televizije in sistemov videov na zahtevo (VOD) so lani v nemško govorečih državah (DACH - Nemčija, Avstrija in nemško govoreči del Švice) prvič dosegli 3 milijarde evrov. Prihodki so za 11 odstotkov višji kot v letu 2015 in predstavljajo absoluten rekord, v svoji analizi Pay TV in Deutschland 2017 ugotavlja združenje komercialnih producentov in medijev VPRT.

Večino prihodkov sta plačljiva televizija in VOD sistemi ustvarila v Nemčiji, in sicer 2,7 milijarde evrov, kar je za 200 milijonov evrov več kot predlani. Še bolj optimistične napovedi so za letos, saj naj bi se prihodki zvišali za dodatnih 10 do 12 odstotkov na približno 3,4 milijarde evrov.

Število naročnikov plačljive televizije in VOD sistemov v DACH državah se je lani zvišalo na 8,4 milijona, samo v Nemčiji za 300.000, in sicer na 7,6 milijona. Letos naj bi se število naročnikov v Nemčiji zvišalo na 7,9 milijona, v DACH državah pa na 8,7 milijona.

Mesečno si je 105 programov plačljive televizije v Nemčiji lani ogledalo 13,1 milijona gledalcev, predlani 11,7 milijona. V prvi polovici letošnjega leta se je to število že zvišalo na 15,8 milijona gledalcev.

Prav zaradi omenjenih podatkov, ki kažejo na porast števila gledalcev na največjem trgu v EU, pa tudi v drugih državah, evropski avdiovizualni avtorji upravičeno opozarjajo na nepravičnost pri delitvi prihodkov z naslova uporabe njihovih del.

Medtem ko producenti in različne spletne platforme, ki ponujajo vsebine, bogatijo, si številni avtorji ne morejo privoščiti socialne varnosti, še manj pa nadaljnjega ustvarjanja. Zato je nujno, da EU dobi ustrezen zakon, ki bo predvideval uzakonitev neodtujljive in neodpovedljive pravice do pravičnega nadomestila za avtorje v primeru dajanja njihovih del na voljo javnosti. Omenjena pravica, ki jo podpira celotna evropska skupnost avdiovizualnih avtorjev, bi zagotovila, da bodo scenaristi in režiserji dobili nadomestilo, ko se bodo njihova dela kjerkoli v Evropi izkoriščala na spletu.

Še več zanimivih novičk (v angleščini) si lahko preberete na spodnjih povezavah:

Kluwer Copyright Blog: Return to the Levy
Vivendi 'set to launch' Italian version of Canal+ with TIM
IHS Markit: linear TV viewing down in Europe last year
Sky confirms Sky España OTT plans
Facebook: video to be big business driver in next few years
Research: Pay-TV/broadband alienating their subs
Court rules Italy DTT rollout broke EU rules
Pay-TV and VOD reach record turnover in Germany

[ {image : "/media/uploads/animation/CDIYMZmwKn.jpg", title : "Orkester;Režija: Matevž Luzar;Gustav Film (2021)" }, {image : "/media/uploads/animation/kKPlQ2lSPX.jpg", title : "Vesolje med nami;Režija: Rahela Jagrič Pirc;Arsmedia (2021)" }, {image : "/media/uploads/animation/k1adCnn3PHaO.jpg", title : "Jaz sem Frenk;Režija: Metod Pevec;Vertigo (2018)" }, {image : "/media/uploads/animation/srBBcMxyri.jpg", title : "Žica;Režija: Tiha Gudac;OFF World/URGH! (2021)" }, {image : "/media/uploads/animation/MLr5935I2Cwh.jpg", title : "Prasica, slabšaln izraz za žensko;Režija: Tijana Zinajić;December (2021)" }, {image : "/media/uploads/animation/8RlFNuWJflATX.jpg", title : "LGBT_SLO_1984;Režija: Boris Petkovič;Zavod Kineki (2022)" }, {image : "/media/uploads/animation/1oIrrLJYgJSckX.jpg", title : "Zastoj;Režija: Vinko Moderndörfer;Forum Ljubljana (2021)" }, {image : "/media/uploads/animation/72nTb3FJr3G7C.jpg", title : "Polsestra;Režija: Damjan Kozole;Vertigo (2019)" }, {image : "/media/uploads/animation/RSlwCIYpgC.jpg", title : "Jezdeca;Režija: Dominik Mencej;Staragara (2022)" }, {image : "/media/uploads/animation/z_QO4GQn5F.jpg", title : "Legenda o zlatorogu;Režija: Lea Vučko;Octopics (2022)" }, {image : "/media/uploads/animation/7RMyTbu7gjT.jpg", title : "Beli bojevnik v črni obleki;Režija: Maja Weiss;Bela film (2021)" }, {image : "/media/uploads/animation/5nNIF95NJEvL.jpg", title : "Ne pozabi dihati;Režija: Martin Turk;Bela film (2019)" }, {image : "/media/uploads/animation/uxJrm9pWck.jpg", title : "Verschwinden / Izginjanje;Režija: Andrina Mračnikar;Vertigo (2022)" }, {image : "/media/uploads/animation/2HMTZwXpJHqd.jpg", title : "Spacapufi;Režija: Jaka Ivanc;Strup produkcija (2021)" }, {image : "/media/uploads/animation/aF3ZJBnTLCEq5XH.jpg", title : "Septembrska klasa;Režija: Igor Šterk;A.A.C. Productions (2022)" }, {image : "/media/uploads/animation/qW_vixhBTuLKJ.jpg", title : "Nekoč so bili ljudje (2021);Režija: Goran Vojnović;Arsmedia (2021)" }, {image : "/media/uploads/animation/IcCMwWabbDDF9.jpg", title : "A ti mene vidiš?;Režija: Jan Cvitkovič;Zavod Solsticij (2022)" }, {image : "/media/uploads/animation/2byxsgm50sn5oV0.jpg", title : "Tako se je končalo poletje;Režija: Matjaž Ivanišin;Staragara (2022)" }, {image : "/media/uploads/animation/D6Da8_YOtQmFP.jpg", title : "Inventura;Režija: Darko Sinko;December (2021)" }, {image : "/media/uploads/animation/Dkl6TTjNIMYJb.jpg", title : "Iskre v času;Režija: Jurij Gruden;Senca Studio (2021)" }, {image : "/media/uploads/animation/HW2NqBQGAZfRi.jpg", title : "Odpuščanje;Režija: Marija Zidar;Vertigo (2021)" }, {image : "/media/uploads/animation/s22spefONAhEjuW.jpg", title : "Kapa;Režija: Slobodan Maksimović;Senca Studio (2022)" }, {image : "/media/uploads/animation/xpqzvvLR9Oku.jpg", title : "Zgodovina ljubezni;Režija: Sonja Prosenc;Monoo (2018)" }, ]